HomeNieuwsOpschaling Masterclasses

Opschaling Masterclasses

Binnen Pre-U is het afgelopen jaar hard gewerkt aan een nieuwe organisatie rondom de masterclasses. Masterclasses zijn bedoeld als extra uitdaging voor vwo-leerlingen, om zo kennis te maken met een vakgebied naar keuze en het studeren aan de University of Twente.

Jaarplanning

Het schooljaar is ingedeeld in verschillende blokken, waarin de verschillende masterclasses op een vast dagdeel draaien. Tevens is de inhoud van alle masterclasses onder de loep genomen, om zo tot een goede kwaliteit te komen. Door de samenwerking met 20 partnerscholen in de regio, is Pre-U een structurele samenwerking aangegaan met scholen.

Aangepaste programmering

De aanmeldingen voor masterclasses blok 1 liepen over de 400, een hele verandering ten opzichte van eerdere jaren. Hierdoor zijn helaas ook leerlingen afgewezen, omdat we niet de capaciteit hebben om al deze leerlingen te plaatsen.

Inmiddels is de programmering van de masterclasses voor het tweede deel van dit schooljaar aangepast: een aantal populaire masterclasses wordt nog een keer aangeboden en er is een extra blok (blok 4) toegevoegd bij masterclasses voor 2/3 vwo. Op deze manier streeft Pre-U naar een goede balans tussen vraag en aanbod.

Klink hier voor het actuele aanbod van alle masterclasses.

Aanmelden blok 2

Hoewel de masterclasses van blok 1 nog in volle gang zijn, komen de deadlines voor blok 2 al in zicht.

·         Masterclasses 2/3 vwo:              1 januari 2017

·         Masterclasses 4 vwo:                  1 februari 2017

·         Masterclasses 5/6 vwo:              1 februari 2017

Aanmelden voor leerlingen van partnerscholen verloopt via de coördinator op school. Bij deze school coördinator is ook alle praktische informatie over de masterclasses te verkrijgen. Leerlingen van niet-partnerscholen kunnen gebruiken maken van het inschrijfformulier op onze website.