HomeNieuwsDavid Korringa waarnemend directeur bedrijfsvoering CTW

David Korringa waarnemend directeur bedrijfsvoering CTW

Vanaf 1 oktober a.s. zal David Korringa waarnemend directeur bedrijfsvoering worden bij de faculteit CTW. Hij neemt daarmee de bedrijfsvoeringstaken van de decaan over en hij zal als sparringpartner samen met decaan Geert Dewulf en anderen in de faculteit de toekomst van de faculteit verder mee invulling geven. Hij vertrekt als directeur FB.

Korringa neemt deze stap na acht jaar directeur van het Facilitair Bedrijf te zijn geweest. Sinds 2007 heeft hij het Facilitair Bedrijf geleid. Van Keulen over Korringa: “David heeft samen met de medewerkers een goed functionerend facilitair bedrijf neergezet. Hij heeft ook de beweging naar het samen met het primair proces werken aan innovaties, bijv. op het gebied van duurzaamheid, sterk bevorderd.“ Van Keulen benadrukt ook dat dit een mooi voorbeeld is van de beweging die we binnen de UT tussen het primaire proces en de diensten willen stimuleren en in de toekomst meer hopen te zien.

Korringa zegt over zijn carrièrestap: “Voor mij is dit een mooie kans om de UT eens van een andere kant te leren kennen. Ik zocht naar een nieuwe uitdaging en heb aangegeven mijn kennis ook graag elders binnen de UT te willen inbrengen. Onderdeel worden van de faculteit CTW past daar goed bij. Hoe mijn loopbaan er daarna uit zal zien heb ik nog niet helder. Voor mij is dit in ieder geval een mooie kans om te ervaren hoe het is om midden in het primaire proces te functioneren.”

Van Keulen zal op korte termijn met het MT van het Facilitair Bedrijf in gesprek gaan over de tijdelijke invulling van de vacature van directeur FB en voor de te volgen procedure om een definitieve opvolger te vinden.

Contactpersoon: Bertyl Lankhaar, woordvoerder College van Bestuur, T: 053 489 2210

drs. B.G. Lankhaar (Bertyl)
Woordvoerder CvB (momenteel directeur Kennispark Twente a.i.)