HomeNieuwsNegen innovatieve nanobedrijven ontvangen NanoLabNL-voucher
Nanolab utwente
(foto: Bram Saeys)

Negen innovatieve nanobedrijven ontvangen NanoLabNL-voucher Voor de vijfde keer krijgen startende bedrijven toegang tot geavanceerde faciliteiten van cleanrooms

NanoLabNL, het samenwerkingsverband van onderzoeksinstellingen op het gebied van infrastructuur voor nanotechnologie, heeft voor de vijfde keer vouchers uitgereikt aan nieuwe industriële gebruikers van de faciliteiten van NanoLabNL.

De vouchers, ter waarde van 7.500,- euro per stuk, geven recht op 50 tot 75 uur zelfstandig gebruik van de faciliteiten (incl. training en/of advies daarover). De vouchers gaan naar 9 industriële partijen, bijvoorbeeld startende en jonge bedrijven die bezig zijn een bedrijf op te bouwen rond onderzoeksresultaten. Met de vouchers maken deze bedrijven op een laagdrempelige manier kennis met de cleanrooms van NanoLabNL en wordt bedrijvigheid gestimuleerd.

Ontvangers voucher NanoLabNL

Uit de ingediende voucheraanvragen kende NanoLabNL vouchers toe aan de volgende 9 bedrijven:

1. NanoPHAB – maakt gebruik van het NanoLab@TU/e (TU Eindhoven)

2. Quantified Air – maakt gebruik van het Kavli NanoLab Delft (TU Delft)

3. Levitech B.V. – maakt gebruik van het NanoLab@TU/e (TU Eindhoven)

4. Bijlard International – maakt gebruik van het Kavli NanoLab Delft (TU Delft)

5. LipoCoat B.V. -  maakt gebruik van het MESA+ NanoLab Twente (Universiteit Twente)

6. Sensolution - maakt gebruik van het MESA+ NanoLab Twente (Universiteit Twente)

7. Vycap BV – maakt gebruik van het MESA+ NanoLab Twente (Universiteit Twente)

8. SENTRON Europe B.V. – maakt gebruik van het Zernike NanoLab Groningen (Rijksuniversiteit Groningen) en het MESA+ NanoLab Twente (Universiteit Twente)

9. PureAgribusiness B.V. – maakt gebruik van het MESA+ NanoLab Twente (Universiteit Twente)

Al deze bedrijven maakten nog niet eerder gebruik van de faciliteiten van NanoLabNL en  dienden een aanvraag  in die technisch en zelfstandig te realiseren is binnen de faciliteiten. De werkzaamheden van de bedrijven in de NanoLabNL-faciliteiten starten op korte termijn.

Op de foto: Negen innovatieve nanobedrijven ontvingen op NanoCity 2015 een voucher waarmee ze de onderzoeksfaciliteiten van NanoLabNL kunnen gebruiken (foto: Bram Saeys).

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)