HomeNieuwsVerkiezingendebat levert omroepprijs op
Studievereniging Sirius
v.r.n.l. Rik Leenders, Willem-Jan Velderman, Hetty Kuipers

Verkiezingendebat levert omroepprijs op

Het Twents Gemeenteraadsverkiezingendebat op initiatief van UT- studenten Willem-Jan Velderman en Rik Leenders van studievereniging Sirius levert voor TV Enschede FM een landelijke omroepprijs op. Het debat won de Lokale Omroep Award in de categorie Nieuws & Actualiteiten. De vakjury maakte de winnaars van de verschillende awards bekend in Beeld en Geluid in Hilversum. Volgens juryvoorzitter Wouter Kurpershoek is het debat op de UT dusdanig professioneel dat ook de gevestigde landelijke omroepen er van kunnen leren.

Het debat werd op 5 maart gehouden op de campus van de Universiteit Twente in Enschede. De avond werd uitgezonden onder de vlag van het Regionaal Mediacentrum Twente en was in heel Twente live te zien via TV Enschede en andere lokale zenders. Het was voor het eerst dat politieke partijen uit Twente samenwerkten om interactief in debat te gaan over de toekomst van hun regio.

Het debat was een samenwerking tussen TV Enschede FM, de Twentsche Courant Tubantia, het Regionaal Mediacentrum Twente, studievereniging Sirius, Universiteit Twente, de provincie Overijssel, De Maatschappij en Twente Branding.

Debat terugkijken?