HomeNieuws & eventsAmsterdams Kleinkunst Festival
© Anne van Zantwijk

Amsterdams Kleinkunst Festival

Succesvolle kweekvijver voor kleinkunst talent

Na drie spannende voorrondes presenteert het Amsterdams Kleinkunst Festival de zes halvefinalisten van de AKF Sonneveldprijs 2023. Uit ruim 60 aanmeldingen zijn zij geselecteerd om op een landelijke tournee te gaan. De komende maanden reizen ze kris  kras door het land en werken tussen door met professionele regisseurs aan hun programma, om uiteindelijk in april te kunnen schitteren tijdens de Halve Finales in de Kleine Komedie. En 2 maart staan ze in het Vrijhof Amphitheater.

Dat er unieke talenten voorbijkomen bij het AKF bewijst de lange rij halvefinalisten uit het verleden. Claudia de Breij, Richard Groenendijk, Maarten van Roozendaal, De Vliegende Panters, Pieter Derks, Van der Laan en Woe, Yentl en de Boer en Stefano Keizers, n00b en Valentina  Tooth stonden ook ooit in de AKF Halve finalisten tournee. Ontdek de nieuwetalenten van het Amsterdams Kleinkunst Festival, ontdek wat kleinkunst voor jou betekent!

-------------------------------------------------------------------------------

Niek & Guy - ‘ES REVER’

Verwacht het onverwachte in deze voorstelling vol magische kleinkunst die doet lachen en verbazen. In de ES REVER vloeien muziek, magie & theater naadloos in elkaar over en nemen Niek & Guyjemee in hun absurde wereld.

OVER

Niek Takens goochelt sinds zijn zevende en won daarmee alprijzen in binnen-en buitenland. Zo is hij o.a. meervoudig Nederlands kampioenen schreef hij diverse titels op zijn naam in Frankrijk, Italië, Shanghai en Beijing. Daarnaast is Niek een graag geziene gast in de Magic Castle in Los Angeles, één van de meest exclusieve clubs in Hollywood.

Guyllaume Wibowois een artistieke duizendpoot. Hij heeft de vooropleiding van de Nationale balletacademie afgerond, is derde geworden bij het Nederlands kampioenschap goochelen en heeft muziek geproduceerd voor diverse shows en artiesten. Naast dansen, goochelen en produceren houdt Guyllaume ook nog van acteren.

-------------------------------------------------------------------------

Luuk Ransijn- STORTVLOED

In STORTVLOED stelt Luuk zich bloot aan een wereld die hem vaak beangstigt. Met humor en liedjes, waarbij hij zichzelf begeleidt op de piano, probeert hij vat te krijgen op die wereld. Maar misschien vooral ook op zichzelf. Luuk hanteert een geheeleigen stijl, is scherpzinnig, zachtmoedig en schroomt het persoonlijke niet.

OVER

Luuk Ransijn is 22 jaar en komt uit Alkmaar. Van jongs af aan is hij bezig met het maken van muziek en theater. De afgelopen jaren heeft hij vliegurengemaakt bij verschillende festivals en cabaretpoeltjes. Luuk stond in de finale van het Amsterdams Studenten Cabaret Festival, won de publieksprijs op het Griffioen de Stoep Cabaret Festival en speelde in 2019 als voorprogramma van Sara Kroos. Hijis blij om bij het Amsterdams Kleinkunst Festivalweernieuwe stappen te mogen zetten.

"Luuk heeft een frisse theaterpersoonlijkheid waar je als publiek meteen van houdt. Met een gevaarlijke storm in het hart, die vooral via zijn muziek een weg naar buiten vindt. Gaat dat zien, dit nieuwe talent" - Sara Kroos

------------------------------------------------------------------------

TOBIAS WENTING - DWAALSPOOR

'No Way To Slow Down', dat was het spoor waar Tobias zich voor lange tijd op bevond. Totdat hij doodop was van het rennen. Via grappige, ontroerende en virtuoze muzikale anekdotes, laat Tobias de sneltrein achter zich en neemt hij je mee het dwaalspoor op. Dit doet hij begeleid door Dirk Overbeek op accordeon.

OVER

Tobias speelt piano vanaf zijn zevende. Na zijn klassiek pianostudie aan de School Voor Jong Talent, besloot hij zijn blikveld te verruimen door Compositie voor Film en Theater te studeren aan het ArtEZ Conservatorium te Arnhem. Op ArtEZ kwamen zijn liefde voorpianospelen, componeren, zingen en tekstschrijven samen binnen de Nederlandse kleinkunst. Tobias is voortdurend op zoek naar onconventionele manieren waarop muziek en tekst samen kunnen komen.

In alles wat hij doet laat accordeonist Dirk Overbeek de veelzijdigheid zien van zichzelf en van zijn instrument. Zo speelt hij onder andere Nederlandstalige poëtische pop, Franse chansons en eigen composities in wisselende en niet alledaagse bezettingen. Daarnaast is hijregelmatig in het theater te vinden als muzikant in (muziek)theatervoorstellingen, en arrangeert en dirigeert hij bij tijd en wijle. In een hokje valt Dirk niet te plaatsen, en hoe graag hij dat misschien wel zou willen, juist buiten de lijntjes komt hij het beste tot zijn recht.

Studenten met UnionCard€ 5,-
Medewerkers Universiteit Twente€ 7,50