HomeNieuws & eventsCarbon Literacy Training voor UT-medewerkers

Carbon Literacy Training voor UT-medewerkers 4x2 uur in november, online, in het Engels, met certificaat

Ben je er klaar voor om een 'Carbon Literate Citizen' te worden en acties uit te stippelen die Twente ondersteunen in haar klimaatinspanningen? Doe dan mee aan de Carbon Literacy Training die volledig online wordt gegeven.

In de Carbon Literacy Training* zul je:

• de basisbeginselen van klimaatwetenschap leren;
  • een basis CO2-voetafdruk berekening uitvoeren;
  • het onderscheid leren maken tussen lage- en hoge-impact klimaatoplossingen;
  • leren over klimaatrechtvaardigheid;
  • ervaren wat de gevolgen zijn als er geen actie wordt ondernomen;
  • verschillende koolstofbeperkende acties te verkennen die leiden tot een positieve toekomst; en
  • leren hoe je systeemdenken kunt gebruiken om klimaatoplossingen te ontwerpen die ook meerdere problemen oplossen.

* Er zijn geen vereisten voor deze cursus

**Voor nu is de cursus in het Engels. Als de cursus succesvol is, is er kans dat deze ook vertaald gaat worden.

Na afloop van 4 online sessies van twee uur (8, 15, 22 en 29 november tussen 14.00-16.00 uur) vul je een kort bewijsformulier in te dienen dat door de Carbon Literacy Trust zal worden beoordeeld om een certificaat te krijgen dat bevestigt dat je een "Carbon Literate Citizen" bent. De training wordt online gegeven door dr. Alex Mifsud. De cursus en het opleidingsmateriaal zijn ontwikkeld door de Nottingham Business School (Nottingham Trent University.