Een Java-foutmelding krijgt bij het openen van Metis

Na de aansluiting van Metis op de nieuwe Single-Sign-On-Server van de UT (8-1-2016) kan het voorkomen dat bij het verbinden met Metis een foutmelding verschijnt:

FRM-92160 – WEB Client version too old

Het leegmaken van de Java cache is vaak voldoende om dit probleem op te lossen

Stap 1: ga naar het control panel van je PC

Dubbelklik op Java

Het java Control panel verschijnt, klik op Settings

Vervolgens in dit scherm klikken op delete files (de tijdelijke opgeslagen java files worden gewist)

Kik op OK (kan even duren) en sluit het Java Control panel

Het kan voorkomen dat een scherm verschijnt waar om een Admin account wordt gevraagd, dit kan geannuleerd worden.

In de meeste gevallen is de toegang tot Metis nu hersteld.
LET OP: Na deze actie, inloggen via medewerkersportaal
http://my.utwente.nl

Kies webapplicaties, log in en kies vervolgens in het tabblad “Voor medewerkers” de optie: Metis DEC. Er wordt nogmaals gevraagd om in te loggen (Nu met het nieuwe UT Loginscherm), hierna zal Metis gebruikt kunnen worden.

Mocht bovenstaande procedure toch niet volstaan, dan s.v.p. contact opnemen met de ICTS servicedesk met vermelding dat er een Java probleem is met Metis.