PAS OP, phishing telefoontjes/telephone calls

Al jaren wordt de UT geplaagd door zogenaamde phishing mailtjes waarin gevraagd wordt om account informatie te verstrekken via e-mail of een web formulier. De nieuwste trend lijkt echter te zijn om slachtoffers op te bellen. De phisher doet zich dan voor als medewerker van de servicedesk en zal bijvoorbeeld vragen om bepaalde informatie te verstrekken of software te installeren.

LISA of de Universiteit Twente zal nooit om account gegevens of wachtwoorden vragen via de telefoon.

Als iemand belt met dit verzoek, noteer dan, indien mogelijk, het telefoonnummer en meldt deze poging aan bij de Servicedesk ICT, telefoon 5577, Servicedesk-ict@utwente.nl of rechtstreeks aan security@utwente.nl.

WATCH OUT, PHONE PHISING

Since years the University of Twente has had trouble with phishing e-mails, e-mails where you are asked to reply with your personal details through a web form or e-mail. The newest trend seems to be to call the victim to try and get personal details (like passwords). The Phisher introduces himself as an employee of the service desk and asks to give out personal details or to install certain software.

LISA or the University of Twente will never ask for account details or passwords through the phone.

If someone calls you asking about usernames/passwords, if possible send a message about this attempt (with telephone number of the caller if there is any) to Service Desk ICT phone number 5577 Servicedesk-ict@utwente.nl or security@utwente.nl directly.