Wachtwoord vergeten?

Dat kan gebeuren en is vervelend, zeker als de Servicedesk ICT gesloten is of als je in het buitenland bent. Sinds begin van dit jaar is er een selfservice applicatie beschikbaar waarmee alle studenten en medewerkers van de UT hun (vergeten) wachtwoord opnieuw kunnen instellen. Deze applicatie stuurt dan een bericht met een code naar je privé e-mailadres (je UT mailbox is immers niet toegankelijk).

 

Natuurlijk moet het privé e-mailadres wel bij de UT bekend zijn. Medewerkers kunnen dit e-mailadres zelf instellen (dat doe je uiteraard voordat je je wachtwoord vergeten bent) via https://webapps.utwente.nl/adreswijziging. De dienst Library, ICT Services & Archive (LISA) zal dit privé e‑mailadres alleen gebruiken voor mail m.b.t. je ICT-account.

Voor studenten is dit het prive e-mail adres dat in Studielink staat geregistreerd.

 

De password reset applicatie is beschikbaar op dezelfde pagina waar je ook je wachtwoord kunt wijzigen: https://tap.utwente.nl.