DOORVERBINDEN MET RUGGESPRAAK IN SKYPE FOR BUSINESS (LYNC) VANAF MOBIEL OF EEN EXTERN NUMMER naar een mobiel of extern nummber

INTRODUCTIE

Voor het doorverbinden met ruggespraak in skype for business gebruik je deze handleiding.

In dit geval gaan we uit van een situatie waar een gebruiker wordt gebeld door een extern nummer en doorverbonden moet worden naar een ander extern nummer.


VOORDAT JE BEGINT

  • Deze handleiding is voor medewerkers van de Universiteit Twente.
  • Voor het doorverbinden van een gesprek vanaf Skype naar Skype en een gesprek van extern naar skype zijn alternatieve handleidingen te vinden.
  • Dit is een algemene handleiding. Het kan zijn dat de stappen enigszins afwijken van de stappen die jij moet uitvoeren.
  • Bij het doorlopen van de handleiding zul je regelmatig handelingen moeten uitvoeren. Hierbij wordt een vaste schrijfwijze gehanteerd: referenties naar tekst en knoppen op schermen zijn cursief gedrukt, gegevens die je zelf moet invullen zijn vet gedrukt.

DOORVERBINDEN VAN HET GESPREK

STAP 1: GESPREK ACCEPTEREN EN IN DE WACHT ZETTEN.


1.       Als er een gesprek binnenkomt, verschijnt er een “pop-up”.
2.       Klik op de pop-up om het gesprek te accepteren.

3.       When you are ready to place the call on hold, click Hold (optional).


Het gesprek in de wacht zetten is optioneel, het gesprek zal namelijk ook automatisch in de wacht gezet worden als je een nieuw gesprek start in het hoofdvenster van Skype (Lync). Misschien geef je de voorkeur aan het on Hold zetten, omdat dat prettig voelt.


Er verschijnt een melding in dit gesprek dat het gesprek on hold staat.

 


STAP 2: START EEN NIEUW GESPREK IN HET HOOFDVENSTER VAN SKYPE (LYNC) OM NAAR DE GEVRAAGDE PERSOON DOOR TE KUNNEN VERBINDEN.

1.       Open het Skype for Business (Lync) hoofdvenster.
2.       Type de naam van de gevraagde persoon in het zoekvenster of zoek in je contactlijst.


3.       Beweeg de muis over de profiel foto om de opties zichtbaar te maken, klik op het Call icoon.


Er opent een nieuw venster van de geselecteerde persoon.


4.       Vraag of deze persoon het eerste gesprek aan wil nemen.


STAP 3: DOORVERBINDEN TOT STAND BRENGEN.

1.       Als het gesprek aangenomen kan worden, ga je terug naar het venster van het eerste gesprek en klik je Resume Call (optioneel)

 


2.       Selecteer de Transfer icoon.

Alle openstaande gesprekken staan in het Transfer Call venster.


4.       Selecteer het gesprek (conversation) van de ontvanger ( de persoon naar wie je gaat doorverbinden) en klik dan Transfer.


Het gesprek wordt doorverbonden en je neemt geen deel meer aan het gesprek, de beide gespreksvensters sluiten automatisch.