E-mail instellen op Thunderbird

INLEIDING

Het is mogelijk om met behulp van Thunderbird e-mail te versturen, te ontvangen, agenda’s te delen met anderen en jouw medewerkersmail in Thunderbird in te laden.

VOOR JE BEGINT:

·

Voor studenten is deze handleiding niet van toepassing.

·

Bij het doorlopen van de handleiding zul je regelmatig handelingen moeten uitvoeren. Hierbij wordt een vaste schrijfwijze gehanteerd in deze handleiding: referenties naar tekst op schermen of referenties naar knoppen zijn cursief gedrukt, gegevens die je zelf moet invullen zijn vet gedrukt.

E-mail instellen in Thunderbird

Stap 1: Download en installeer Thunderbird

Download en installeer Thunderbird vanaf de volgende locatie. www.mozilla.org/nl/thunderbird.

Stap 2: Maak een nieuw account aan

·

Maak een nieuw account aan.

dd

Stap 3: Gebruik je bestaande e-mailadres

·

Klik op Dit overslaan en mijn bestaande e-mailadres gebruiken.

ff

Stap 4: E-mailaccountset-up

·

Vul je gegevens in.

·

Klik op Doorgaan.

ff

Stap 5: Handmatige configuratie

·

Klik op Handmatige config

ff

Stap 6: Handmatig invoeren gegevens

Achter Inkomend:

·

Kies IMAP.

·

Typ als serverhostnaam: xs.utwente.nl.

·

Kies poort 993.

·

Kies SSL/TLS.

·

Kies Normaal wachtwoord.

Achter Uitgaand:

·

Kies SMTP.

·

Typ als serverhostnaam: smtps.utwente.nl.

·

Kies poort 465.

·

Kies SSL/TLS.

·

Kies Normaal wachtwoord.

Achter Gebruikersnaam

Voor je eigen mailbox:

·

Typ GoghV

Voor functionele mailbox:

·

Typ AD\GoghV\{maiboxalias}. De mailboxalias is meestal het deel van het e-mailadres vóór @utwente.nl.

·

Klik op Klaar.

wv

·

Jouw e-mailaccount is nu met succes in Thunderbird geconfigureerd.

Dienstomschrijving