Mail onder Mac OS X 10.9

INLEIDING

Het is mogelijk om jouw medewerkersmail, contactpersonen en agenda in te laden in het e-mailprogramma van Mac.

VOOR JE BEGINT

·

Deze handleiding is niet bestemd voor studenten.

·

De handleiding is geschreven voor Mac OS X 10.9 (Mavericks). De stappen voor eerdere versies van Mac OS X zijn vrijwel identiek, de afbeeldingen kunnen enigszins verschillen. Voor Windows is een aparte handleiding beschikbaar.

·

Bij het doorlopen van de handleiding zul je regelmatig handelingen moeten uitvoeren. Hierbij wordt een vaste schrijfwijze gehanteerd: referenties naar tekst en knoppen op schermen zijn cursief gedrukt, gegevens die je zelf moet invullen zijn vet gedrukt.

INSTELLEN MAIL VIA EXCHANGE

Stap 1: Open het mailprogramma

·

Klik op het icoon voor het mailprogramma in de dock.

mail

Stap 2: Account toevoegen

N.b. Wanneer je het mailprogramma voor de eerste keer gebruikt ga naar stap 3.

·

Klik op File in de menubalk.

·

Klik op Add Account…

add account

Stap 3: Kies een e-mail account

·

Selecteer Exchange.

·

Klik op Continue.

Stap 4: Vul accountgegevens in

·

Typ achter Name jouw volledige naam.

·

Typ achter Email Address jouw volledige medewerkersmailadres.

·

Typ achter Password het bijbehorende wachtwoord.

·

Klik op Continue.

Stap 5: Gebruikersnaam

·

Typ achter Username jouw gebruikersnaam (bv. GoghV).

·

Typ achter Password het bijbehorende wachtwoord.

·

Typ achter Server Address xs.utwente.nl.

·

Klik op Continue.

Stap 6: Samenvatting

·

Klik op Continue.

Stap 7: Creëer account

·

Klik op Done.

DIENSTOMSCHRIJVING