Skype for Business

Hieronder vind je de veelgestelde vragen. Vind je hier niet het antwoord op jouw vraag? Kijk dan ook eens bij de handleidingen, de FAQ van Microsoft of neem contact op met de servicedesk ICT.

Klik op een vraag om het antwoord te zien.

Telefoneren met Skype for Business

Ik kan niet bellen met Skype for Business.

1: Kan je niet inloggen met de Skype for Business cliënt?

Is je account wel door Servicedesk ICT ingesteld voor Skype for Business? Gebruik je wel de juiste inloggegevens (vanaf thuis)?

2: Hoor je niets?

Is je device wel goed geconfigureerd? Staan de volumes goed ingesteld?

3: Kunnen anderen je niet via Skype for Business kunnen bellen?

Is je telefoonnummer wel omgezet naar Skype for Business?

4: Zorg ervoor dat je bent aangemeld met je voorkeurs e-mail adres.

4: Bekijk de handleidingen.

5: Neem contact op met de Servicedesk ICT.

De verbinding wordt verbroken na een aantal luide pieptonen

Waarschijnlijk is er nog iemand anders aangemeld op de computer. Zorg dat de andere persoon zich afmeld op jouw computer.

Het geluid van de andere partij komt haperend door of blikgeluid.

Er zijn meerdere mogelijke oorzaken. Neem contact op met de Servicedesk ICT.

Kan ik vanaf thuis telefoneren via Skype for Business?

Je bent met Skype for Business verbonden zodra je met internet verbonden bent, op deze manier kun je ook vanaf andere plekken telefoneren via Skype for Business dan vanaf je werkplek. Je moet dan wel Skype for Business client geinstalleerd hebben op jouw notebook of thuiswerkplek.

Ik kan Skype for Business niet koppelen aan telefoonnummer hyperlinks (TEL protocol)

Wanneer zowel Skype for Business als Chrome op je computer is geinstalleerd, kan het zijn dat het TEL protocol niet goed geconfigureerd kan worden. Volg de stappen op deze website voor het oplossen van dit probleem.

Waarom werkt de headset niet?

Er zijn meerdere mogelijke oorzaken.

1.            De headset moet worden opgeladen.

2.            Er zijn teveel bluetooth devices in de buurt, zoals muizen, mobile telefoons etc.

3.            De headset is defect

4.            Volumes van de headset/speakers zijn niet goed ingeregeld

5.            De headset wordt gebruikt zonder de bijbehorende bluetooth dongle (of een niet

bijpassende dongle)

6. Het geluid van het besturingssysteem moet aanstaan.

Ik ben slecht bereikbaar

Er zijn meerdere mogelijke oorzaken.

1.

Controleer de netwerkverbinding van je laptop of pc.

2.

Controleer of je wel op Beschikbaar staat in Skype for Business. Skype for Business haalt ook statusinformatie uit je agenda, als je daar op Do not disturb staat dan ben je niet bereikbaar.

3.

Er zijn teveel bluetooth devices in de buurt (bij bluetooth headset).

4.

Je bent op een locatie met een slecht netwerk.

Chatten met Skype for Business

Hoe kan ik voorkomen dat collega’s me steeds aanspreken bij Instant Messaging (chatprogramma)?

Verander je status in niet storen of meld je af. Let op: je kunt dan ook niet meer gebeld worden.

Er verschijnen steeds pop-up vensters. Hoe kan ik deze uitzetten?

De pop-up vensters laten de status zien van bepaalde contactpersonen. Deze contactpersonen heb je selecteerd voor een waarschuwing bij statuswijziging. Deze selectie kun je uitzetten door op deze contactpersoon te klikken met je rechter muisknop en het vinkje uit te zetten bij Markeren voor waarschuwing bij statuswijziging.

Vergaderen met Skype for Business

Welke programma’s kan ik niet delen met anderen via Skype for Business?

Volgende programma’s kun je niet delen in Skype for Business:

·

Skype for Business 2010 zelf

·

Windows Verkenner

·

Windows Sidebar

·

Programma’s die je uitvoert met hogere gebruikersrechten dan waarmee je Skype for Business 2010 uitvoert.

Je kunt deze programma’s wel delen via het delen van je bureaublad.

Ik wil een collega toevoegen aan mijn teamoproep, maar ik krijg een foutmelding.

Je krijgt waarschijnlijk de volgende foutmelding: “Een of meer geselecteerde contactpersonen kunnen niet worden toegevoegd als een gemachtigde of een groepslid voor teamoproepen. De contactpersoon bevindt zich buiten uw organisatie, het betreft een geautomatiseerde service of uw versie van Skype for Business wordt niet uitgevoerd bij de contactpersoon.”

Mogelijke oorzaken zijn:

a.

Je collega is nog niet geactiveerd voor Skype for Business.

b.

Je collega is wel geactiveerd voor Skype for Business, maar heeft zich nog nooit aangemeld. Nadat jouw collega zich heeft aangemeld, kun je hem/haar na ongeveer vijfiten minuten toevoegen aan een teamoproep.

Problemen oplossen in Skype for Business

Ik kan niet bellen met Skype for Business.

1: Kan je niet inloggen met de Skype for Business cliënt?

Is je account wel door LISA ingesteld voor Skype for Business? Gebruik je wel de juiste inloggegevens (vanaf thuis)?

2: Hoor je niets?

Is je device wel goed geconfigureerd? Staan de volumes goed ingesteld?

3: Kunnen anderen je niet via Skype for Business kunnen bellen?

Is je telefoonnummer wel omgezet naar Skype for Business?

4: Bekijk de handleidingen.

5: Neem contact op met de Servicedesk ICT.

Ik krijg de melding Vanwege een storing is de functionaliteit beperkt.

Mogelijk zijn er serverproblemen. De melding verdwijnt na ongeveer vijftien minuten of door opnieuw af- en aan te melden. Tijdens deze melding zullen je persoonlijke contacten niet zichtbaar zijn, maar kun je wel (blijven) bellen en opgebeld worden. Je kunt het zoekveld blijven gebruiken en daarmee zoeken naar contactpersonen.