MFP printers

Hieronder vind je de veelgestelde vragen over printen op de Xerox printers. Vind je hier niet het antwoord op jouw vraag? Kijk dan ook eens bij de handleiding voor studenten en medewerkers of neem contact op met de Servicedesk ICT.

Klik op een vraag om het antwoord te zien.

Waar kan ik als student op een Multi Functional Printer (MFP) printen?

Kunnen studenten printen op alle Xerox printers?

Nee. Studenten kunnen alleen op de printers printen waar aangegeven is dat studenten er mogen printen.

Als een faculteit of dienst vindt dat een printer ook beschikbaar moet zijn voor studenten, dan kan door die organisatie hiervoor een verzoek worden gedaan bij de Servicedesk ICT.

Waar kan ik de MFP voor studenten vinden?

Building

Location

Bastille

Begane grond (projectruimte)

Carre

Naast kamer C4625

Carre

Naast kamer C4021

Carre

Naast kamer C3182

Citadel

Hoofdingang  (naast de koffieautomaat)

Cubicus

Naast kamer B205

Cubicus

Naast kamer B300VI

The Gallery

DesignLab

ITC-hotel

Begane grond in de gang

Horstcomplex / Oosthorst

Naast kamer OH105

Horstcomplex

Naast kamer C107

Horstcomplex / Noordhorst

Naast kamer NH202e (naast de koffieautomaat)

Horstcomplex / Horsttoren

Naast kamer T800VA

Ravelijn

Kamer RA1303

Spiegel

Tegenover kamer 102A (bij trappenhuis)

Vrijhof

2e verdieping (boven Servicedesk)

Vrijhof

Bibliotheek

Vrijhof

Bibliotheek

Zilverling

Naast kamer A126

Zilverling

Kamer A220

Ik doe werkzaamheden voor de UT en ik wil printen. Hoe kan ik dat regelen?

Voor studenten is het mogelijk om medewerkersrechten te krijgen voor het gebruik van MFP’s. Dit betekent dat de faculteit verantwoordelijk is voor de kosten die je maakt. Je bent dan niet gebonden aan de studenten MFP’s en kun je ook gebruik maken van de MFP’s van jouw faculteit. Je kunt hiervoor een aanvraag indienen bij jouw verantwoordelijke (docent of leidinggevende). Deze kan zorgen dat je op je eigen account via een uitbreiding op je quotum of unlimited voor een periode van maximaal 1 jaar op alle printers kan printen.

Als je geen account hebt en je wilt toch ergens op de UT printen, waar kan dat dan.

Je kunt printen in de Xerox Reproshop. Deze bevinden zich in de gebouwen: Bastille en Carré.

Wat kan ik doen als het papier in de printer op is.

Het papier wordt bijgevuld door de facilitaire dienst in het gebouw waar de printer staat. Als het papier voor de studentenprinter op is kan je dat melden bij de receptie van dat gebouw. Deze kan het papier bijvullen. Voor de medewerkersprinter kunnen de secretariaten bijbestellen.

Check voordat je print het papierformaat

Kies altijd voor A4 of A3

·

Klik op de knop “Follow Print”.

·

Selecteer het gewenste document.

·

Klik op de Info knop in het scherm.

Als je toch andere formaten wilt kijk dan op de handleiding gebruik verschillende papiersoorten.

Hoe lang blijft mijn printopdracht bewaard?

Elke ochtend rond zes uur wordt de printer herstart. De opdrachten worden daarbij gewist. Tot zes uur dus.

Hoe kan ik milieubewust printen?

Kies in het printmenu voor het printen van meerdere bladzijden op één pagina en zorg ervoor dat je altijd dubbelzijdig print.

De bestanden zijn uit de wachtrij verdwenen, maar er is niet geprint.

Je hebt waarschijnlijk het verkeerde formaat papier gekozen in het document dat je wilt printen. Controleer of dit daadwerkelijk het probleem is:

·

Klik op de knop “Follow Print”.

·

Selecteer het gewenste document.

·

Klik op de Info knop in het scherm.

Kies zoveel mogelijk voor A4 of A3 formaat. Dus geen Legal of Letter formaat. Dit kan in het printmenu van het te printen bestand. Als je toch andere formaten wilt kijk dan op de handleiding gebruik verschillende papiersoorten.

Ik kan niet inloggen op het domein.

Controleer of je het domein met hoofdletters hebt ingevuld: AD\<inlognaam>.

De functie “Scan to home” werkt niet.

Studenten hebben geen homedirectory en kunnen dus niet van deze funcie gebruik maken.Je kan wel als alternatief USB kiezen.

Medewerkers kunnen via de knop “Werkstroom Scannen” controleren of je gebruikersaccount wel ingesteld staat op het AD domein. Daar kan je als alternatief ook voor USB kiezen.

Via de knop “E-mailen” kan je controleren of je accountgegevens kloppen.

Ik kan niet printen vanaf mijn USB stick.

Controleer je USB stick:

·

Niet alle USB sticks werken op deze printers. USB sticks met FAT32 worden aanbevolen.

·

Heeft je USB stick een lock systeem?

·

USB sticks met een gedeeltelijk gelocked systeem (hidden) en een niet gelocked systeem kunnen ook niet werken.

Controleer de te printen bestanden:

·

Bestandsnamen eindigend op: pdf, Pcl6, PS, Pl5, ASCII, jpg, TIFF, xps worden wel geprint. De printer print dus geen office documenten.

·

Sommige PDF bestanden zijn gecodeerd en kunnen niet worden geprint.

·

Sommige PDF bestanden zijn beschadigd, omdat ze bijvoorbeeld zijn gemaakt met een niet-originele versie van een PDF programma.

·

Sommige afbeeldingen zijn beschadigd en kunnen niet geprint worden.

Test of de printer nog werkt:

·

Formatteer je USB met FAT32, zet de bestanden er op en probeer het opnieuw.

·

Probeer een eerder geprint .pdf bestand te printen.

Vragen over mijn printquotum (alleen voor studenten)

Wat is voor de duur van mijn studie mijn printquotum

125 printer-eenheden.

Kan ik mijn printquotum verhogen?

Ja dat kan via de website https://printquota.utwente.nl.

Waar kan ik zien hoeveel printbudget ik nog heb.

Op de website https://printquota.utwente.nl kan je inloggen met je domain-account. Daar kan je je print tegoed vinden.

De printer geeft de melding “deleted due to insufficient quota,....”

Deze melding krijg je als je onvoldoende quotum hebt om een opdracht af te drukken.

Wat te doen bij printer problemen?

Neem bij betalings en/of quotum problemen contact op met Xerox Service Desk: XNL.XOS.Helplijn.Breukelen@xerox.com, telefoonnummer: 0346-25550.

Neem bij technische- of afdruk problemen met de printer contact op met Servicedesk ICT.

Een printopdracht komt niet uit de printer, wordt de opdracht dan doorberekend?

Nee.