Hoe werkt de Afdelings-NS Businesskaart

De NS-BC afdelingskaart is alleen bedoeld voor binnenlandse dienstreizen met het OV.

Let op: De NS-BC afdelingskaart is dus NIET voor privégebruik, woon-werkverkeer en/of internationale reizen.

Lees voor gebruik de gebruikersvoorwaarden

Verkrijgen van de afdelingskaart

De NS-Business Card van je eenheid of afdeling is meestal op te halen bij je secretariaat. Mocht dit niet zo zijn, dan kun je bij je contactpersoon navraag doen over de exacte beheerder van je afdelingskaart.

Bij het afhalen van de kaart noteer je je reisgegevens in het register. Hierbij geef je o.a. aan of er op een afwijkend OFI-nummer geboekt moet worden

Reizen met in- en uitchecken

Bij een afdelingskaart is het reizen door middel van in- en uitchecken automatisch geactiveerd. In principe kan er dus direct gereisd worden.

Let echter op de volgende dingen:

-

Check ALTIJD in en uit. Als je vergeet uit te checken, ga dan terug naar een station en check alsnog uit, zodat er geen correctietarief wordt afgeschreven.

-

Wanneer je op een andere OFI-nummer reist dan het standaard afdelingsnummer, dien je dit bekend te maken bij je beheerder. Deze heeft dan de mogelijkheid dit achteraf als kenmerk toe te voegen aan de reisgegevens.

Meer informatie of contact

Meer informatie over het reizen met de NS-BC kun je vinden op de site van de NS onder Reizen met de NS Business Card.

Ben je de kaart vergeten, is deze gestolen, wil je een nieuwe aanvragen of iets wijzigen? Kijk dan bij vraag & antwoord voor meer informatie.

Bij vragen over het reizen met je NS-BC kun je rechtstreeks contact opnemen met de NS via telefoonnummer 030 300 11 11 (tussen 8:30 uur en 17:00 uur) of via e-mail: nszakelijk@ns.nl.

Bij vragen over de verstrekking van de NS-BC of bij verlies of diefstal kun je contact opnemen met je contactpersoon.