UT wordt voorzien van nieuwe multifunctionele printers

Het afgelopen half jaar heeft er een Europese aanbesteding Repro – Multifunctionals & Copyshops plaatsgevonden. Inmiddels is het contract per 1 maart 2017 jl. (opnieuw) gegund aan Xerox. 

Multifunctionals

Wat verandert er ten opzichte van de huidige situatie?

-

Bijna alle machines die momenteel bij Xerox worden gehuurd, worden vervangen door nieuwe type machines

-

De machines zijn standaard voorzien van mobile print. Voor meer informatie zie de Operations Instructions van Xerox bij de printers.

Wat is hetzelfde gebleven?

-

De functionaliteiten van de machine (printen, kopiëren, scan to home, scan to e-mail)

-

Je moet je nog steeds kenbaar maken met je medewerkers- of studentenpas

-

studenten kunnen nog steeds hun printtegoed opwaarderen.

-

De uitstraling van de machines is ook nagenoeg gelijk gebleven

-

Xerox vervangt de toners en detecteert automatisch storingen en onderneemt dan actie.

De vervanging van de machines per gebouw start op 10 april. Hier vind je een overzicht van wanneer de machines in welk gebouw worden vervangen of verwijderd. De vervangingsoperatie wordt uitgevoerd door de transporteur van Xerox te weten Yusen, maar uiteraard is LISA tijdens de vervanging ook stand-by. De wisseling van machines duurt ongeveer 60 minuten, maar je kunt natuurlijk altijd gebruik maken van een andere machine in de buurt.

Voor vragen kun je contact opnemen met de LISA Servicedesk ICT via 5577, servicedesk-ict@utwente.nl of via de chat in Skype for Business (zoek op “Servicedesk ICT Chat (LISA)” en kies voor IM (Instant Messaging)

Copyshops

Voor verschillende print en communicatie-opdrachten kun je nog steeds bij een van de drie copy shops in Bastille, Carré en ITC terecht. In Carré wordt een full servicepunt worden ingericht, terwijl er in de Bastille en ITC een Quick Servicepunt is, waarbij de Bastille copyshop door de Student Union wordt bemand. Het nieuwe contract betekent dat Xerox tegen lagere prijzen dezelfde dienstverlening kan aanbieden.

Waarvoor kun je bij de copyshops terecht?

Naast het normale printwerk bieden wij ook een breed assortiment aan dienstverlening. Zo kun je bij ons ook grootformaat (posters) laten printen, verslagen laten inbinden en printmateriaal voor clubs en evenementen bestellen. Het servicepunt in Carré heeft daarnaast de beschikking over een zgn. Document Advisor die kan helpen bij het adviseren van creatie/DTP en multichannel (print en digitale) communicatie voor evenementen.

In de nabije toekomst zal er een e-commerce portal beschikbaar komen waarop je op ieder moment en plaats bestellingen kunt doen voor opdrachten en waarbij je via track-and-trace kunt volgen waar je opdracht zich in het productieproces bevindt. Dit systeem biedt daarnaast de mogelijkheid om je voorkeur aan te geven voor het afleveren van je opdrachten. Zodra de portal beschikbaar is, zal hier verdere informatie over volgen.