UTAlumniverenigingenKwadrantAlumnus Anke Rouwette wint Cuperusprijs 2009

Alumnus Anke Rouwette wint Cuperusprijs 2009

Alumnus Anke Rouwette heeft voor haar afstudeeronderzoek bij Witteveen+Bos: 'Guiding towards optimal route and parking choice of urban traffic' de Cuperusprijs gewonnen. Anke Rouwette is na haar afstuderen in dienst getreden bij Witteveen+Bos en is werkzaam bij de groep Verkeer- en vervoerstudies van de PMC Verkeer en vervoer.

Uit de negen voorgedragen kandidaten bleven drie eindscripties over die volgens de jury stuk voor stuk van een dusdanig hoog niveau waren, dat ze individueel in aanmerking kwamen voor de Cuperusprijs 2009.

Anke Rouwette, oud-studente toegepaste wiskunde en civiele techniek aan de Universiteit Twente, kreeg als enige vrouw in het gezelschap dé Cuperusprijs 2009 uitgereikt. Ze kreeg de prijs, een geldbedrag van 2500 euro en een jaarlidmaatschap van KIVI NIRIA, voor het ontwikkelen van een model voor het sturen van verkeer in de steden. Een lokale verkeerscentrale weet van alle verkeersdeelnemers waarheen ze op weg zijn en stuurt elk voertuig via de efficiëntste route. Anke heeft met haar onderzoek een nieuwe weg ingeslagen in dynamisch verkeersmanagement. De jury was dan ook erg onder de indruk van de breedte en originaliteit van de winnende studie.

De overige twee kandidaten kregen elk een geldbedrag van 750 euro.