UTAlumniverenigingenKwadrantStef Smulders schreef boek 'Italiaanse Toestanden'

Stef Smulders schreef boek 'Italiaanse Toestanden'

Korte humoristische verhalen over het emigreren naar Italië en eerste kennismaking met de gewoonten en gebruiken van de Italianen. In 2008 emigreerde de auteur met man en hond naar het zonnige Italië om daar Bed & Breakfast Villa I Due Padroni te beginnen. Maar voor ze de eerste gasten konden ontvangen moesten er heel wat hordes genomen worden ...

Stef Smulders is een Nederlander die in 2008 met echtgenoot Nico en hond Saar naar Italië emigreerde om daar een nieuw leven te beginnen. Hij verkocht zijn huis, liet familie en vrienden achter en deed een sprong in het onbekende. Het plan was om in het mooie wijngebied de Oltrepò Pavese een B&B te beginnen. Een geschikt huis was snel gevonden, maar voordat de eerste gasten er konden komen logeren, moesten er heel wat hordes genomen worden ... Nu, bijna vijf jaar later, doet de auteur in het boek Italiaanse Toestanden - Leven en overleven in Italië verslag van zijn belevenissen. De aankoop van een huis met een wispelturige makelaar, de verbouwing ervan met een eigenwijze aannemer en de leuke en leerzame ontmoetingen met bijzondere Italianen komen uitgebreid aan bod in een zestigtal humoristische, korte verhalen.

Emigreren naar Italië, wie heeft daar al dan niet stiekem niet eens over gedroomd? Afgaande op de populariteit van programma's als Ik Vertrek en De Italiaanse Droom zijn dat er velen. Maar het ook echt doen, dat is een andere zaak. Alle zekerheden loslaten, familie en vrienden achterlaten en jezelf onderdompelen in een totaal andere omgeving, met andere regels en gebruiken en een andere taal. In dit boek wordt op humoristische wijze verslag gedaan van de avonturen van twee Nederlanders die de sprong in het ongewisse waagden.

Voor leesfragmenten, lezersreacties en overige info, zie de presentatiepagina http://italiaanse-toestanden.duepadroni.it en https://www.facebook.com/italie.emigratie.verhalen

Bol.com:

Italiaanse Toestanden – Stef Smulders