HomeEvenementenWomen in Electrical Engineering

Women in Electrical Engineering

Waarom kiezen vrouwen ervoor om van het onderzoeksveld Electrical Engineering hun beroep te maken? Wat bezielt hen, wat heeft hun opleiding hen gebracht en hoe staan zij in de huidige maatschappij?

We hebben vier inspirerende vrouwen Loes, Melissa, Fleur en Jelena uitgenodigd die hun visie geven op het behalen van succes, carrièreplannen, en misschien deze traditionele mannenwereld veranderen in een wereld met meer vrouwen.

14.45u Inloopmoment
14.55u Welkom door Cora Salm, opleidingsdirecteur Electrical Engineering, faculteit EWI. Alumna Elektrotechniek en Bètaonderwijs & Communicatie
15.00u Lezing: Loes Segerink, hoogleraar Biomedische Microdevices, Faculteit EWI, afdeling Biomedische en Omgevingssensorsystemen. Alumna Biomedische Technologie en Elektrotechniek
15.30u Lezing: Melissa Tijink, UT-onderzoeker, faculteit EWI, faculteit Elektrotechniek. Alumna Elektrotechniek

16.00u Koffie/Thee pauze

16.15u Lezing: Fleur van Rossem, Digital Design Engineer bij Thales Hengelo. Alumna Elektrotechniek
16.45u Lezing: Jelena Popovic, programmaadviseur Energizing Development bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland en universitair hoofddocent, faculteit EWI, faculteit Electrical Engineering
17.15u Meet & Greet met drankjes en hapjes

Locatie: Zaal Erlenmeyer in de Galerij (UT),

Kosten: 5 euro voor KIVI-leden, alumni, UT-medewerkers en anderen. Voor UT-studenten is de toegang gratis. De prijs is inclusief catering.

Aanmelden: via de KIVI-website

Dit evenement wordt georganiseerd door de faculteit Elektrotechniek (EWI) in samenwerking met KIVI Students Twente (KST) en KIVI Netwerk Vrouwelijke Ingenieurs (NVI). We hopen (PhD-)studenten, young professionals, carrièretijgers, alumni en alles daar tussenin te verwelkomen!