Virtual Reality - een oplossing voor de markt of voor de zorg?
De mogelijkheden van Virtual Reality zijn eindeloos, ook voor de gezondheidszorg. Behandelingen kunnen worden ondersteund door VR, of zelfs compleet in de virtuele wereld plaatsvinden. Virtual Reality begint zijn weg nu ook steeds meer te vinden naar revalidatie en fysiotherapie, waar VR-applicaties zich richten op het (her)leren van bewegingen, vaardigheden of gedachten, maar staat nog ver af van dagelijkse toepassing.
Wat is er voor nodig dat Virtual Reality ook in de revalidatie voet aan de grond krijgt? Of liggen deze (virtuele) werelden te ver van elkaar?
In deze webinar gaan we deze vragen verkennen. Dit doen we aan de hand van een voorbeeld van een VR toepassing: een virtuele fietstrainer. Deze fietstrainer is ontwikkeld vanuit een zorgvraag en met de zorgverleners en doelgroep samen. Echter, is dit ook de marktvraag? In de webinar gaan we met elkaar in discussie en onderzoeken we mogelijke succes- en belemmerende factoren, welke partners noodzakelijk zijn, en wat mogelijke vervolgstappen kunnen zijn om VR succesvol in de revalidatiemarkt toe te passen.
Presentaties sprekers
WANNEER & WAAR
- 18 februari 2021
- 16.00 - 17.00
- Taal: Nederlands
- Entree: Gratis
- Locatie: Online (enkele dagen voor aanvang wordt de link naar de livestream doorgestuurd)
VOOR WIE
Organisaties die geïnteresseerd zijn en werkzaam zijn in het domein van revalidatie en technologie. Dit kan variëren van organisaties die te maken hebben met VR toepassingen of eHealth technologie van kindrevalidatie tot wetenschappers die onderzoek doen in dit domein.
- Bedrijfsleven
- Ziekenhuizen en klinieken (revalidatieartsen, ergotherapeuten, fysiotherapeuten)
- Innovatiatiemanagers
- Onderzoeksinstellingen
Programma
15.45 - 16.00 | Livestream geopend |
16.00 – 16.10 | Welkomstwoord |
16.10 - 16.40 | Pitches & discussies - Total Reality, Albert Hoekstra |
16.40 - 16.50 | Subsidiemogelijkeden voor eHealth toepassingen |
16.50 - 17.00 | Vervolgstappen en afsluitend woord |
Organisatie
DGA Gaming Fieldlab wordt ondersteund door CLICKNL en wordt uitgevoerd onder auspiciën van de Open Universiteit van Nederland en de RAGE Foundation.
Een initiatief van: