HomeEvenementenTwente Alumni Lezing Groningen

Twente Alumni Lezing Groningen

Lezing door: Mark Huijben
Hoogleraar Inorganic Materials Science groep

Veilige nanobatterijen met een energieboost

Onze energiebronnen raken in rap tempo op, met als gevolg dat de vraag om nieuwe en betere energietoepassingen steeds groter wordt. Prof. dr. ir. Mark Huijben werkt, samen met zijn collega’s, aan de ‘next-generation batteries’. Op nanoschaal wordt gekeken naar nieuwe materialen in bestaande energietoepassingen.

Van collegezaal tot festivaltent op de Zwarte Cross: alumnus Technische Natuurkunde Mark Huijben weet zijn publiek altijd te boeien met zijn onderwerpen. Zijn onderzoek op de Universiteit Twente richt zich voornamelijk op het inzetten van nanotechnologie voor het ontwikkelen van nieuwe materialen voor de verbetering van batterijen. Hij is lid van de Jonge Akademie @ UT en treedt daarmee op als ambassadeur van excellentie in onderzoek en onderwijs..

Twente Alumni Lezingen

Deze lezing is onderdeel van de Twente Alumni Lezingen waarbij 8 onderzoekers 8 grote steden in Nederland langs gaan. De onderzoekers doen Rotterdam, Utrecht, Amsterdam, Groningen, Zwolle, Deventer, Nijmegen en Eindhoven aan. Alle onderzoekers werken in hun vakgebied; of het nou om nieuwe manieren om energie op te slaan, naaldloze injecties, Alzheimer, het terugdringen van de waterschaarste, of robots op de werkvloer gaat, aan oplossingen voor de wereldwijde maatschappelijke uitdagingen van deze tijd. Door hier als UT community samen in op te trekken, komen we steeds een stap dichterbij de oplossing. Dus sluit je aan!

In het kort:

• Donderdag 28 maart 2019 (start 19:00 uur)
  • Het HeerenHuis, Spilsluizen 9, Groningen
  • Prijs: vijf euro (inclusief borrel)
  • Taal: Nederlands
TWENTE ALUMNI LEZING GRONINGEN