HomeEvenementenTwente Alumni Lezing Amsterdam

Twente Alumni Lezing Amsterdam

Lezing door: Loes Segerink
Universitair Hoofddocent en onderzoeker BIOS Lab-on-a-Chip groep

Kanker detecteren door te plassen

Urine bevat een schat aan informatie. Ook kanker kan gedetecteerd worden in urine, maar dat is een ingewikkeld en tijdrovend proces. Door middel van een lab-on-a-chip kunnen Loes Segerink en haar UT en VUmc collega’s UT op een snellere en efficiëntere manier kanker detecteren in urine. Door het verder ontwikkelen van deze lab-on-a-chip zal het diagnosticeren van kanker in de toekomst sneller en goedkoper worden. Maar hoe werkt onderzoeken op een nano schaal? Wat zal er in de toekomst nog meer mogelijk zijn? In haar lezing zal Loes Segerink, samen met VUmc collega Renske Steenbergen, ingaan op deze vragen – en nog veel meer.

Loes Segerink, zelf ook UT alumna, is als Universitair Hoofddocent en onderzoeker verbonden aan de lab-on-a-chip groep en lid van de Jonge Akademie @UT. Ze treedt daarmee op als ambassadeur van excellentie in onderzoek en onderwijs.

Deze lezing vindt wegens omstandigheden helaas niet plaats op donderdag 29 maart. Mogelijk zal een andere datum binnenkort bekend worden gemaakt.

Twente Alumni Lezingen

Deze lezing is onderdeel van de Twente Alumni Lezingen waarbij 8 onderzoekers 8 grote steden in Nederland langs gaan. De onderzoekers doen Rotterdam, Utrecht, Amsterdam, Groningen, Zwolle, Deventer, Nijmegen en Eindhoven aan. Alle onderzoekers werken in hun vakgebied; of het nou om nieuwe manieren om energie op te slaan, naaldloze injecties, Alzheimer, het terugdringen van de waterschaarste, of robots op de werkvloer gaat, aan oplossingen voor de wereldwijde maatschappelijke uitdagingen van deze tijd. Door hier als UT community samen in op te trekken, komen we steeds een stap dichterbij de oplossing. Dus sluit je aan!