HomeEvenementenPro-U Workshop Simulatie Datateam

Pro-U Workshop Simulatie Datateam Voor docenten

DATAGEBRUIK VOOR ONDERWIJSVERBETERING MET DE DATATEAM® METHODE

Schoolleiders en docenten nemen dagelijks beslissingen voor de bewaking en verbetering van de kwaliteit van het onderwijs. Vaak worden deze beslissingen snel genomen om problemen op te lossen. Dit gebeurt vaak op basis van aannames en onderbuikgevoelens. Deze keuzes hebben niet altijd het gewenste resultaat. Hierdoor kan het nemen van snelle beslissingen uiteindelijk toch veel tijd en moeite kosten. De Datateam® methode helpt om keuzes te maken op basis van beschikbare data op school, om zo problemen goed te analyseren en passend te reageren. Met behulp van de workshop simulatie Datateam® methode kunnen docenten en schoolleiders kennismaken met de Datateam® methode en bewustwording over datagebruik creëren. In de workshop worden de achtergrond, stappen en concrete voorbeelden van de methode besproken op een interactieve manier.

LEERDOELEN

Na de cursus…

• Heeft de deelnemer inzicht in een concrete aanpak voor datagebruik voor onderwijsverbetering.
  • Heeft de deelnemer concrete voorbeelden van de uitdagingen en strategieën bij de verschillende stappen voor datagebruik.
  • Ontwikkelt de deelnemer bewustwording over datagebruik voor onderwijsverbetering

VOORKENNIS

Er is geen specifieke voorkennis vereist, de workshop is gericht op docenten en schoolleiders.

DATA, AANMELDEN EN KOSTEN

De workshop vindt plaats op maandag 4 februari 2019 van 15.00-18.00 uur op de University of Twente. Deelname kost € 95,- per persoon. De aanmelddeadline voor deze workshop is verstreken, u kunt zich niet meer aanmelden voor deze workshop.

Voor vragen kunt u contact opnemen met pro-u@utwente.nl. U kunt op de hoogte blijven van de ontwikkelingen door u in te schrijven voor de nieuwsbrief.