HomeEvenementenPro-U Workshop Ouderbetrokkenheid

Pro-U Workshop Ouderbetrokkenheid Voor docenten

OUDERBETROKKENHEID IN DE PRAKTIJK

In deze workshop gaan we in op het begrip ouderbetrokkenheid en wat daaronder verstaan wordt. Aan de hand van onderzoek wil ik laten zien wat de mogelijke impact van ouderbetrokkenheid is op het leren van leerlingen. Met name wil ik me richten op de rol van de leraar en de manier waarop hij/zij ouderbetrokkenheid kan bevorderen. We gaan tijdens de workshop concreet aan de slag met een aantal cases die betrekking hebben op het voeren van oudergesprekken. Daarnaast bespreken we concrete voorbeelden van ouderbetrokkenheid die je via je lessen gestalte kunt geven.

Deze workshop wordt aangeboden door dr. Helma Oolbekkink, werkzaam op de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.

LEERDOELEN

Na deze workshop...

• weet je welke typen van ouderbetrokkenheid je kunt onderscheiden
  • weet je wat belangrijk is bij het voeren van een oudergesprek
  • kun je een oudergesprek voeren met aandacht voor perspectief van school en ouders
  • heb je ideeën over het vormgeven van ouderbetrokkenheid op school

DOELGROEP

Deze workshop is toegankelijk voor zowel de beginnende als ervaren docent. Er is geen specifieke voorkennis vereist, behalve ongeveer 2 uur aan voorbereidingswerk.

DATA, AANMELDEN EN KOSTEN

De workshop vindt plaats op maandag 14 januari 2019 van 15.00-18.00 uur op de University of Twente. Deelname kost € 95,- per persoon. De aanmelddeadline voor deze workshop is verstreken, u kunt zich niet meer aanmelden voor deze workshop.

Voor vragen kunt u contact opnemen met pro-u@utwente.nl. U kunt op de hoogte blijven van de ontwikkelingen door u in te schrijven voor de nieuwsbrief.