HomeEvenementenOpening Academisch Jaar

Opening Academisch Jaar

De Opening van het Academisch Jaar is dé ontmoetingsbijeenkomst voor studenten, wetenschappers, medewerkers en partners van de universiteit ter inspiratie voor het nieuwe collegejaar. De Universiteit Twente nodigt je van harte uit voor de Opening Academisch Jaar op maandag 3 september 2018.

Datum:       3 september 2018
Tijd:            ontvangst vanaf 14.15 uur
Locatie:      Waaier 1 + 2

Gastspreker Annemieke Nijhof

Annemieke Nijhof, CEO Tauw

De voldoening die ik voel, als ik kan bijdragen aan de persoonlijke ontwikkeling van anderen. Daar krijg ik energie van!

Annemieke Nijhof, CEO Tauw

Gastspreker is dit jaar Annemieke Nijhof, CEO van ingenieursbureau Tauw, alumna en ambassadeur van de Universiteit Twente en in 2015 verkozen tot ‘Topvrouw van het Jaar’. De Universiteit Twente en Tauw vinden elkaar in de aanpak van maatschappelijke uitdagingen: een combinatie van technologie en aandacht voor de menselijke maat.

Annemieke Nijhof in Nieuwsuur (vanaf 2:46 min). Voorzitter van de mobiliteitstafel van het klimaatakkoord: "De grootste uitdaging is wel dat alle partijen (burgers, overheden en bedrijfsleven) vertrouwen houden in de maatregelen en ook op de lange termijn willen samenwerken."

Overige highlights: een bijdrage van studenten, de uitreiking van de onderwijsprijzen en afstudeerprijzen in een frisse muzikale omlijsting van internationaal artiest Isaac Gracie.

Muziek Isaac Gracie

Fans over: Isaac Gracie

Een verbluffend getalenteerde singer-songwriter

Fans over: Isaac Gracie

De muziek van de jonge Britse zanger Isaac Gracie is maatschappijkritisch en raakt soms een gevoelige snaar. Hij is een weergaloos talentvolle singer-songwriter. Een uitstekende keuze voor de Opening Academisch Jaar aan de Universiteit Twente.

De gehele plechtigheid zal in het Engels plaatsvinden. Lees voor de uitgebreide informatie en inschrijving de Engelse website.