HomeEvenementenMasterclass Hacken (2/3 vwo)

Masterclass Hacken (2/3 vwo)

ALS JE KUNT HACKEN, KUN JE HET OOK VEILIG MAKEN!

Heb jij je wel eens afgevraagd hoe hackers te werk gaan? In deze masterclass ontdek je wat hacken nou eigenlijk is en wanneer dit wel en niet mag. Ook leer je een systeem te testen op haar veiligheid tegen hacken. Dit doe je door kritisch te zoeken naar fouten in het systeem. Als je denkt een fout te hebben gevonden, dan probeer je daar het systeem binnen te dringen. Als dit lukt, kan je redeneren hoe je de fout oplost. Door op deze manier te werken, kun je kwaadwillige hackers voor zijn. Zo blijft het systeem veilig voor de eindgebruiker. Wil je dit zelf proberen? Schrijf je dan in voor de Masterclass.

NA DEZE MASTERCLASS KAN JE …

• zelf een website hacken via path-traversal;
  • kritisch kijken naar een systeem of website, waarbij je kijkt naar risico’s;
  • vertellen wanneer hacken wel en niet mag;
  • heb je kennis over systeemanalyse.

VOORKENNIS

Gerelateerde schoolvakken zijn: informatica en onderzoeken & ontwerpen, maar er zijn geen vereiste schoolvakken voor deze masterclass.

DATA, AANMELDEN EN KOSTEN

De bijeenkomsten vinden plaats op woensdag 16, 23 en 30 mei van 13.30 tot 16.30 uur op de University of Twente. Reservemomenten zijn woensdag 6, 13 en 20 juni van 13.30 tot 16.30 uur. Aanmelden kan tot 10 april 2018.

Leerlingen van Pre-U partnerscholen kunnen zich inschrijven bij de Pre-U coördinator op school. Leerlingen van niet-partnerscholen schrijven zich, na goedkeuring van de docent, in via het inschrijfformulier. Deelname aan een 2/3 vwo masterclass kost €90,- per persoon, leerlingen van partnerscholen betalen een gereduceerd tarief van €60,- per deelnemer.