HomeEvenementenBatavierenrace

Batavierenrace

46-e editie van de estafetterace die begint zoals van ouds in Nijmegen en eindigt op de universiteitscampus in Enschede

De route van de Batavierenrace bestaat uit 25 etappes, die samen ruim 180 km lang zijn. Deze 25 etappes zijn verdeeld in het nacht-, ochtend- en middagblok.

De eerste 9 etappes vormen het nachtblok en loopt van Nijmegen naar Ulft. In Ulft volgt een herstart, waarna de volgende 8 lopers in de ochtend richting Barchem rennen. Hier vindt herstart Topicus plaats. Hierna loopt het laatste blok richting de Oude Markt in Enschede, waar de laatste herstart plaats vindt voor de laatste twee etappes (1 mannen en 1 vrouwen etappe, welke hetzelfde zijn).

Vanaf 14.30 uur komen de eerste lopers aan op de Oude Markt. Vervolgens verzamelen alle laatste lopers zich rond 17.00 uur om te beginnen aan de laatste strijd tegen elkaar om als eerste de finish op de campus van Universiteit Twente te bereiken.

Meer informatie: https://www.batavierenrace.nl/