HomeEvenementenMasterclass Start je eigen bedrijf (2/3 vwo)

Masterclass Start je eigen bedrijf (2/3 vwo)

Ondernemen doe je zo!

Wereldwijd zijn er ontelbaar veel bedrijven actief en iedere dag starten ook weer nieuwe bedrijven. Maar hoe zijn zij ooit begonnen? Hoe zet je het bijvoorbeeld op de markt? Of hoe zorg je ervoor dat je winst maakt? Er zijn veel aspecten om rekening mee te houden wanneer je je eigen bedrijf opstart.

In deze masterclass ga je in een groepje een eigen bedrijfsvoering opstellen waarbij je het opneemt tegen andere groepjes. Het doel is om je bedrijf zo goed mogelijk te runnen, waarbij je reageert op de markt waarin je opereert. Lukt het jou en je groepje om een succesvol businessplan op te stellen? En houden jullie je staande weten tegenover de hardnekkige concurrentie?

Na de masterclass kan je...

• Logisch en stapsgewijs bedenken hoe je een bedrijf opstart;
  • Een marketingplan opstellen;
  • Alle bedrijfsaspecten in kaart brengen m.b.v. het ‘business model canvas’;
  • Kritisch nadenken over hoe je investeert.

Voorkennis

Er zijn geen verplichte schoolvakken voor deelname aan de masterclass.

DATA, AANMELDEN EN KOSTEN

De bijeenkomsten vinden plaats op woensdag 7, 14 en 21 maart van 13.30 tot 16.30 uur op de University of Twente. Reservemomenten zijn woensdag 28 maart, 4 en 11 april van 13.30 tot 16.30 uur. Aanmelden kan tot 1 februari 2018.

Leerlingen van Pre-U partnerscholen kunnen zich inschrijven bij de Pre-U coördinator op school. Leerlingen van niet-partnerscholen schrijven zich, na goedkeuring van de docent, in via het inschrijfformulier. Deelname aan een 2/3 vwo masterclass kost €90,- per persoon, leerlingen van partnerscholen betalen een gereduceerd tarief van €60,- per deelnemer.