HomeEvenementenMasterclass Psychologie (4VWO)

Masterclass Psychologie (4VWO)

POSITIEF MANIPULEREN!

Veel mensen denken bij psychologie aan het plaatje van iemand die op een sofa ligt en zijn problemen vertelt aan een psycholoog. Maar met psychologie kan je veel meer! Psychologen houden zich bijvoorbeeld ook bezig met het beïnvloeden van mensen en hun gedrag. Hoe zorg je ervoor dat mensen zich gaan gedragen zoals jij wilt?

Tijdens deze masterclass zet je een interventie op om mensen bepaald gedrag te laten vertonen. Je ontwikkelt een programma dat mensen motiveert om bijvoorbeeld gezonder te eten of minder alcohol te drinken. Je leert hierbij welke factoren invloed hebben op de motivatie om bepaald gedrag te vertonen. Dus, ben jij geïnteresseerd in het beïnvloeden van menselijk gedrag? Schrijf je dan in voor deze masterclass.

NA DEZE MASTERCLASS...

• kan je op overzichtelijke en wetenschappelijke manier een interventie opzetten en presenteren;
  • weet je wat gedragsbeïnvloeding is;
  • kan je verschillende theorieën toepassen op aangereikte problemen;
  • heb je kennis gemaakt met de basis van psychologie;

VOORKENNIS

Gerelateerde schoolvakken zijn Biologie en Maatschappijleer, maar er zijn geen vereiste schoolvakken voor deze masterclass.

DATA, AANMELDEN EN KOSTEN

De masterclasses voor 4 vwo leerlingen vinden plaats op vier dinsdagmiddagen van 13.30 tot 16.30 uur op de University of Twente. De eerste bijeenkomst vindt plaats op dinsdag 6 maart en de laatste bijeenkomst op dinsdag 10 april 2018. Aanmelden kan tot 1 februari 2018.

Inschrijven kan voor partners via de Pre-U coördinator op school. Niet-partnerscholen schrijven zich in via het inschrijfformulier. Deelname aan een 4 vwo masterclass kost €100,- per persoon, leerlingen van Pre-U partnerscholen betalen een gereduceerd tarief van € 75,- per deelnemer.