HomeEvenementenMasterclass Evenementenmanagement (2/3 VWO)

Masterclass Evenementenmanagement (2/3 VWO)

Het breinwerk achter festivals

Er worden steeds meer verschillende festivals georganiseerd. Denk bijvoorbeeld aan Pinkpop, de Zwarte Cross, foodfestivals, de Colorrun, filmfestivals, noem maar op. Er is voor iedereen wel wat leuks te bedenken! Misschien ben je zelf ook al wel eens op zo’n festival geweest? Maar hoe komt zo’n evenement nou eigenlijk tot stand? Hoe bepaal je de doelgroep en locatie, en hoe zorg je ervoor dat er genoeg geld, eten, drinken, deelnemers en activiteiten zijn om je evenement tot een succes te maken? Al met al, een enorme uitdaging dus!

In deze masterclass vraagt een opdrachtgever aan jou en je groepje een festival te ontwerpen. Je bent vrij om het naar je eigen wensen in te richten, maar je houdt ook de ideeën van de klant in de gaten. Je wordt stap voor stap begeleid in dit proces en leert rekening houden met alles wat daarbij komt kijken. Bedenk jij straks het tofste festival? Of blijk je een echt organisatietalent? Schijf je in voor de masterclass.

Na de masterclass kan je...

• Een begroting, draaiboek en programma opstellen voor je evenement;
  • Verschillende doelgroepen onderscheiden en deze enthousiast maken om naar jouw evenement te komen;
  • Inspelen op onverwachte veranderingen;
  • Je conceptevenement pitchen en verkopen aan investeerders;
  • Je ideeën kritisch evalueren.

Voorkennis

Er zijn geen verplichte schoolvakken voor deelname aan de masterclass.

DATA, AANMELDEN EN KOSTEN

De bijeenkomsten vinden plaats op woensdag 7, 14 en 21 maart van 13.30 tot 16.30 uur op de University of Twente. Reservemomenten zijn woensdag 28 maart, 4 april en 11 april van 13.30 tot 16.30 uur. Aanmelden kan tot 1 februari 2018.

Leerlingen van Pre-U partnerscholen kunnen zich inschrijven bij de Pre-U coördinator op school. Leerlingen van niet-partnerscholen schrijven zich, na goedkeuring van de docent, in via het inschrijfformulier. Deelname aan een 2/3 vwo masterclass kost €90,- per persoon, leerlingen van partnerscholen betalen een gereduceerd tarief van €60,- per deelnemer.