HomeEvenementenMasterclass Lab on a chip (2/3 VWO)

Masterclass Lab on a chip (2/3 VWO)

EEN TECHNOLOGIE VAN KLEINE CHIPS MET EEN GROOTSE TOEKOMST!

Een heel laboratorium op slechts één chip, kan dat? Jazeker. De proefjes die je in een laboratorium doet, kan je ook op een hele kleine schaal toepassen. Zelfs op chips van een paar centimeter groot. Deze lab on a chip techniek speelt op dit moment een grote rol in de wetenschap en er wordt onder andere veel onderzoek mee gedaan. Tijdens deze masterclass experimenteer je hiermee. Je gaat op zoek naar antwoorden op vragen als: “Wat zijn de mogelijkheden van zo’n chip? Welke natuur- en scheikunde komt hierbij kijken? En hoe worden ze nou precies gemaakt? Als je nieuwsgierig bent geworden kan je je aanmelden voor de masterclass.

NA DEZE MASTERCLASS KAN JE …

• practicum uitvoeren met behulp van een empirische cyclus;
  • uitleggen wat de lab on a chip techniek inhoudt;
  • een aantal voorbeelden noemen waarbij de techniek lab on a chip wordt toegepast;
  • natuur- en scheikundige begrippen die komen kijken bij lab on a chip uitleggen en toepassen.

VOORKENNIS

Gerelateerde schoolvakken zijn scheikunde, natuurkunde, biologie en NLT, maar er zijn geen vereiste schoolvakken voor deze masterclass.

DATA, AANMELDEN EN KOSTEN

De bijeenkomsten vinden plaats op woensdag 7, 14 en 21 maart van 13.30 tot 16.30 uur op de University of Twente. Reservemomenten zijn woensdag 28 maart, 4 en 11 april van 13.30 tot 16.30 uur. Aanmelden kan tot 1 februari 2018.

Leerlingen van Pre-U partnerscholen kunnen zich inschrijven bij de Pre-U coördinator op school. Leerlingen van niet-partnerscholen schrijven zich, na goedkeuring van de docent, in via het inschrijfformulier. Deelname aan een 2/3 vwo masterclass kost €90,- per persoon, leerlingen van partnerscholen betalen een gereduceerd tarief van €60,- per deelnemer.