HomeEvenementenNederlandse universiteiten organiseren de Digital Society Conference

Nederlandse universiteiten organiseren de Digital Society Conference

De digitale informatietechnologie dringt steeds dieper door in onze samenleving.

Nu al is duidelijk dat digitalisering bijna elk aspect van de samenleving radicaal gaat veranderen, niet alleen in Nederland maar wereldwijd. Daarom organiseren de veertien Nederlandse universiteiten, verenigd in de VSNU, op dinsdag 27 november de internationale Digital Society Conference in de Rijtuigenloods in Amersfoort. De Universiteit Twente levert onder begeleiding van prof. Lisette van Gemert-Pijnen een inhoudelijke bijdrage aan de workshop Health & Wellbeing.

Onderzoeksprogramma Digitale Samenleving

In het onderzoeksprogramma Digitale Samenleving bundelen dertig hoogleraren van de veertien Nederlandse universiteiten de krachten en werken samen om Nederland een internationale toppositie te geven op het gebied van mensgerichte informatietechnologie en om oplossingen te vinden op wereldwijde uitdagingen. Het onderzoeksprogramma richt zich op zeven belangrijke maatschappelijke thema’s waar digitalisering een grote impact heeft: Citizenship & Democracy, Responsible Data Science, Health & Well-Being, Learning & Education, Work & Organisations, Digital Cities & Communities en Safety & Security. Meer informatie: www.thedigitalsociety.info

Programma

Tijdens verschillende workshops gaan de universiteiten samen met kennisorganisaties, het bedrijfsleven en de overheid aan de slag met de maatschappelijke uitdagingen van digitalisering om zo te investeren in vernieuwend onderzoek voor een betere digitale samenleving. Daarnaast gaan sprekers dieper in op de laatste ontwikkelingen omtrent digitalisering en de impact op de samenleving. Ook laten de universiteiten voorbeelden zien van onderzoek naar digitalisering en de impact op de maatschappij.

Aanmelden

Wilt u weten wat er precies gebeurt op het gebied van digitalisering, kennis uitwisselen met experts uit alle lagen van organisaties en een bijdrage leveren aan het onderzoek? Meld u dan hier aan voor de Digital Society Conference.