HomeEvenementenNASA Space Apps Challenge

NASA Space Apps Challenge

De NASA Space Apps Challenge is wereldwijd een begrip. Met 208 locaties over de hele wereld is het wereld's grootste space apps hackathon. Space Society Twente is van 20 tot en met 21 oktober gastheer van het Nederlandse event. Dat wordt gehouden op de campus van de Universiteit Twente.

Tijdens de NASA Space Apps Challenge wordt door de deelnemers in teams gewerkt aan aarde- en ruimte-gerelateerde multidisciplinaire uitdagingen. Of je nou een achtergrond in engineering, bedrijfskunde of informatica hebt: iedereen is welkom om mee te werken aan de grote uitdagingen die in de Challenge centraal staan. De oplossingen die in eerdere versies van de Challenge zijn ontwikkeld gaan veel verder dan alleen apps. Ook zijn er ontwerpen opgeleverd die gaan over passende kleding voor commerciële ruimtevaart of drones die ook zonder zwaartekracht werken. Het is dus oplossingsgericht, niet specifiek middels apps.

Deelnemers werken in teams samen om hun oplossing, iidee, verhaal, product of business case na 24 uur te kunnen presenteren aan een jury, met de kans om in de prijzen te vallen bij de lokale awards om misschien wel om door te stomen naar de internationale strijd.

Tijdens het weekend zullen diverse ruimtevaart-gerelateerde organisaties, lokale bedrijven en experts klaar staan om je te begeleiden bij de International Space Apps Challenge.

Voor meer informatie en aanmelden: https://2018.spaceappschallenge.org/locations/enschede/