HomeEvenementenTOM seminar

TOM seminar

Projectgestuurd en Student-driven onderwijs

Ben je geïnteresseerd in het herontwerpen van je onderwijs aangepast op de laatste ontwikkelingen in de maatschappij? Of wil je weten hoe projectonderwijs eruit ziet? De Universiteit van Twente nodigt mensen uit van buiten de UT voor het Seminar: ‘The ins and outs of TOM’ op 30 mei 2017. Dit seminar over het Twents Onderwijs Model kan u mogelijk inspireren en laat zien hoe projectgestuurd en student-driven onderwijs is ingericht in de bachelor programma’s van de Universiteit Twente.

Hoe het allemaal begon

Onze veranderende maatschappij vraagt om ‘T-shaped professionals’: afgestudeerden die de diepte van hun vak kennen, maar ook in staat zijn om af te wijken van gebaande paden en hun kennis kunnen toepassen in bredere zin, in samenwerking met andere disciplines en de samenleving. Met deze reden heeft de UT het Twents Onderwijs Model (TOM) ontwikkeld. Studenten leren theorie en vaardigheden in 15EC thematische modules. Ons onderwijs promoot actief leren, is projectgestuurd en student centraal. Vanaf september 2013 zijn alle bachelor programma’s herontworpen volgens dit model, waarbij we trots kunnen vertellen dat afgelopen zomer de eerste TOM studenten zijn afgestudeerd.

Wat levert het voor jou op?

Bezoek ons seminar en ontdek alles over onze module structuur, projectgestuurd onderwijs en het implementatieproces van deze onderwijsinnovatie. Vraag studenten, docenten en experts naar hun ervaringen en  laat je informeren en inspireren door onze benadering van onderwijsontwerp.