HomeEvenementenMasterclass Ontwerp je eigen app (2/3 vwo)

Masterclass Ontwerp je eigen app (2/3 vwo)

BEDENK JIJ DE VOLGENDE HIT?

Angry Birds en Whats-app zijn voorbeelden van apps die wereldwijd door miljoenen mensen worden gebruikt. Maar wat komt er allemaal kijken bij het maken van een app? Hoe maak je een game? En hoe wordt deze succesvol? In de Masterclass ontwikkel je zelf een game en ontwerp je een nieuwe app. De game kan je vervolgens ook echt spelen op je eigen (Android) telefoon. Je leert wat allemaal nodig is voor een goede app en hoe je hier geld mee kan verdienen. Bedenk jij de nieuwe Angry Birds of Whats-app? Meld je aan voor deze masterclass.

NA DEZE MASTERCLASS KAN JE...

• Eenvoudige apps maken m.b.v. App Inventor;
  • De technische en niet-technische aspecten van Apps begrijpen;
  • Logisch stapsgewijs denken om problemen op te lossen of iets te maken;
  • Een app visualiseren en vormgeven met behulp van een bedrijfsplan.

VOORKENNIS

Gerelateerde schoolvakken zijn Wetenschapsoriëntatie, NLT, Informatiekunde en Management & Organisatie, maar er zijn geen verplichte schoolvakken voor deelname aan de masterclass.

DATA, AANMELDEN EN KOSTEN

De bijeenkomsten vinden plaats op woensdag 15, 22 en 29 november van 13.30 tot 16.30 uur op de University of Twente. Reservemomenten zijn woensdag 6, 13 en 20 december van 13.30 tot 16.30 uur. Aanmelden kan tot 10 oktober 2017.

Leerlingen van Pre-U partnerscholen kunnen zich inschrijven bij de Pre-U coördinator op school. Leerlingen van niet-partnerscholen schrijven zich, na goedkeuring van de docent, in via het inschrijfformulier. Deelname aan een 2/3 vwo masterclass kost €90,- per persoon, leerlingen van partnerscholen betalen een gereduceerd tarief van €60,- per deelnemer.