HomeEvenementenLezing Sir Fraser Stoddart

Lezing Sir Fraser Stoddart

Op donderdag 16 november 2017 om 15:30 geeft Nobelprijswinnaar Sir Fraser Stoddart een lezing in het Amphitheater in de Vrijhof. De titel van de lezing is 'Materials Beyond Cyclodextrins: Emergence Opens up a Whole New World of Wonders'. De lezing bijwonen is gratis.

Over de spreker

Sir Fraser Stoddart is hoofd van de Stoddart Mechanostereochemistry Group, dat onderdeel is van de faculteit Scheikunde op Northwestern University in Illinois, USA. In 2016 ontving hij de Nobelprijs voor de Scheikunde voor zijn onderzoek naar moleculaire motoren. Hij deelde de prijs met de Nederlandse Ben Feringa en Fransman Jean-Pierre Sauvage. Sir Stoddard is sinds 2006 eredoctor aan de Universiteit Twente.