HomeEvenementenMasterclass Robotica (4 VWO)

Masterclass Robotica (4 VWO)

ONTWERP EN PROGRAMMEER JE EIGEN ROBOT

Waarom gedraagt een robot zich zoals hij dat doet? En hoe verandert dit per omgeving en over verschillende jaren? Of ben je benieuwd naar de werking van de sensoren en de data die er uit komt?

In de masterclass Robotica gaan we aan de slag met de logica in robots. We maken eerst een analyse van de huidige stand van de robotica, wat is eigenlijk een robot? Ook proberen we het denkproces van een robot te doorgronden. Als dit duidelijk wordt gaan we zelf programmeren: je leert werken met blockly of c++. Ten slotte combineren we alle ervaringen en bedenk je een eigen robot, die je ook daadwerkelijk bouwt. Spreekt dit je aan? Schrijf je in voor de masterclass.

NA DEZE MASTERCLASS KAN JE …

• je eigen robot programma verzinnen en implementeren;
  • met sensoren en motoren werken;
  • de denkstappen van een robot bepalen;
  • je eigen programmeer skills ontwikkelen of verbeteren.

VOORKENNIS

Een sterk gerelateerd schoolvak is informatica, maar er zijn geen vereiste schoolvakken voor deze masterclass.

DATA, AANMELDEN EN KOSTEN

De masterclasses voor 4 vwo leerlingen vinden plaats op vier dinsdagmiddagen van 13.30 tot 16.30 uur op de University of Twente. De eerste bijeenkomst vindt plaats op dinsdag 14 november en de laatste bijeenkomst op dinsdag 19 december 2017. Aanmelden kan tot 10 oktober 2017.

Inschrijven kan voor partners via de Pre-U coördinator op school. Niet-partnerscholen schrijven zich in via het inschrijfformulier. Deelname aan een 4 vwo masterclass kost €100,- per persoon, leerlingen van Pre-U partnerscholen betalen een gereduceerd tarief van € 75,- per deelnemer.