HomeEvenementenMasterclass Automatentheorie (2/3 vwo)

Masterclass Automatentheorie (2/3 vwo)

LEER DE TAAL VAN APPARATEN!

Iedereen weet wel hoe je een koffieautomaat moet gebruiken, maar wat gebeurt er allemaal in de machine zelf als je op de knoppen drukt? Hoe weet de automaat elke keer precies wat voor koffie jij wilt, door alleen wat cijfertjes? Of Google, hoe vindt een bedrijf als Google nou zo snel woorden op al die websites, terwijl wij al flink wat tijd nodig hebben voor één kruiswoordpuzzel? Deze en nog veel meer vragen kunnen beantwoord worden met behulp van automatentheorie. Automatentheorie is een toepassing van zowel wiskunde als informatica en wordt tegenwoordig heel veel gebruikt. Je leert bij de Masterclass van alles over het ontwerpen van automaten en wat je hier allemaal mee kan. Uiteindelijk kun je zelfs met behulp van een computersimulatie een robot de weg uit een doolhof laten vinden. En dat compleet automatisch! Schrijf je in voor de masterclass en doe het zelf.

NA DEZE MASTERCLASS KAN JE …

• een praktijkprobleem onderzoeken oplossen door middel van een model;
  • een systeem begrijpen, omzetten in een model en simuleren met een computerprogramma;
  • Reguliere Expressie en Deterministische Eindige Automaten gebruiken en ontwerpen;
  • beter denken zoals een automaat dat doet.

VOORKENNIS

Gerelateerde schoolvakken zijn wiskunde en informatica, maar er zijn geen vereiste schoolvakken voor deze masterclass.

DATA, AANMELDEN EN KOSTEN

De bijeenkomsten vinden plaats op woensdag 15, 22 en 29 november van 13.30 tot 16.30 uur op de University of Twente. Reservemomenten zijn woensdag 6, 13 en 20 december van 13.30 tot 16.30 uur. Aanmelden kan tot 10 oktober 2017.

Leerlingen van Pre-U partnerscholen kunnen zich inschrijven bij de Pre-U coördinator op school. Leerlingen van niet-partnerscholen schrijven zich, na goedkeuring van de docent, in via het inschrijfformulier. Deelname aan een 2/3 vwo masterclass kost €90,- per persoon, leerlingen van partnerscholen betalen een gereduceerd tarief van €60,- per deelnemer.