HomeEvenementenFestschrift symposium ter ere van 60e verjaardag Ed Brinksma

Festschrift symposium ter ere van 60e verjaardag Ed Brinksma

Op 18 oktober vindt op de Universiteit Twente het Festschrift symposium plaats ter ere van de 60e verjaardag van Ed Brinksma. Jij bent van harte uitgenodigd om deel te nemen aan dit symposium.

Kijk hier voor meer informatie over registratie

Festschrift

Naast een aantal gerenommeerde sprekers, wordt ook het ‘Festschrift’ gepresenteerd waar een aantal van Ed’s vrienden, vroegere studenten en mensen met wie hij heeft samengewerkt, aan hebben bijgedragen. Het Festschrift zal daarnaast ook worden gepubliceerd als LNCS volume 10050.

Ed Brinksma

Ed Brinksma studeerde wiskunde in Groningen en behaalde zijn PhD in Twente in 1988. Hij werd Hoogleraar bij de Faculteit Computer Science in 1991, was wetenschappelijk directeur van het Embedded Systems Institute (2005-2008) en Rector Magnificus van de Universiteit Twente (2009-2016). Ed heeft wetenschappelijk veel bijgedragen op het gebied van Formele Methoden, met name in modeleren, testen en de analyse van gedistribueerde reactieve systemen.