HomeEvenementenTwente Science Week

Twente Science Week Safe & Secure

In de laatste week van september bruist de binnenstad van Enschede van creativiteit en inspiratie tijdens de tweede editie van de Twente Science Week van de Universiteit Twente. Na het succes van de eerste editie, zorgt de UT ook dit jaar voor een dynamisch event in het landelijke Weekend van de Wetenschap. Het thema dit jaar? Safe & Secure.

Safe & Secure

Tijdens de Twente Science Week, van 28 september tot en met 1 oktober, toveren we de Oude Markt en omgeving om tot locatie waar veel te doen, zien en beleven is op het gebied van wetenschap, cultuur en amusement. Allemaal rond het centrale thema Safe & Secure.

Veiligheid, in de breedste zin van het woord, is één van de belangrijkste waarden voor onze samenleving. Hoe veilig zijn jouw gegevens op het internet? Moeten we ons zorgen maken over natuurrampen? En wat hebben robots te maken met jouw gezondheid? Met slimme technologie draagt de UT bij aan het veilig houden van jouw leefomgeving.

Programma

Al die thema’s komen aan bod in boeiende programmaonderdelen. Zo vormt de Grote Kerk het decor voor een interactieve wetenschapsquiz, waarin 250 bekende en minder bekende bezoekers worden uitgedaagd met verrassende en bliksemgoede vragen die worden afgewisseld met lastige doordenkers. In twee grote dometenten op de Oude Markt wordt het beste van wetenschap, techniek en kunst samengebracht.

Ook andere (horeca)locaties in de binnenstad doen mee. Zo vind je op diverse locaties in de binnenstad de nodige voorproefjes of programmaonderdelen. Het Pre-University College van de UT zorgt drie dagen lang voor een interactief scholierenprogramma.

Meer informatie

Meer informatie over alle onderdelen vind je op de speciale website van de Twente Science Week, www.utwente.nl/twentescienceweek. Daar kan je je ook inschrijven voor de diverse onderdelen (indien nodig). Houd de site in de gaten, want we vullen het programma steeds aan met nieuwe leuke onderdelen.