HomeEvenementenHannover Messe Challenge
hannover messe

Hannover Messe Challenge

WERELDTOP EN TWENTSE SCHOLIEREN OP HANNOVER MESSE

Op maandag 24 april beleven ruim 300 scholieren uit Twente een onvergetelijke inspiratie dag op de Hannover Messe, de grootste innovatie- en technologiebeurs van Europa. De Universiteit Twente organiseert in samenwerking met Scienceguide.nl, Saxion en verschillende partners een uniek programma voor leerlingen van 5/6 VWO en 4/5 HAVO uit de regio Overijssel.

Pieter Boerman, directeur Pre-University of Twente: “De directie van de Messe wil de Twentse leerlingen met alle egards behandelen. De leerlingen krijgen een uitgebreid programma inclusief een uitdagende opdracht.”

De aanmelden kan tot 15 maart

Ga nu naar de Pre-U website om uw leerlingen aan te melden! Doe dat vandaag nog, want vol = vol!

het programma

De leerlingen gaan in kleine groepjes aan de slag met een leuke opdracht waaraan prijzen verbonden zijn. In het kort: de leerlingen zoeken twee aansprekende innovaties, beschrijven deze en creëren zelf een nieuw product door deze innovaties met elkaar te verbinden. De groep met de mooiste / beste oplossing kan een mooie prijs in de wacht slepen.

Voor uitgebreidere informatie kun je terecht op de site.

Meer informatie

De Hannover Messe is één van de grootste industriebeurzen. Er staan ongeveer zesduizend exposanten en er komen ruim 200.000 bezoekers. Kortom, een unieke ervaring voor uw leerlingen!

Meer informatie kunt u natuurlijk op de website vinden.