HomeEvenementenBOT, over onaardige mensen
Firma MES BOT - Beeld: Vruchtvlees en Klapstuk
Scenefoto BOT, door Joris-Jan Bos

BOT, over onaardige mensen Firma MES

Na de succesvolle voorstelling TROEP komt Firma MES nu met BOT, over onaardige mensen. Opnieuw een herkenbaar, alledaags thema. Voor de tekst van BOT werkt Firma MES samen met Daan Windhorst van De Correspondent.

Acteur Daan botst op tegen een meisje in de trein. Een woordenwisseling volgt, een kale man bemoeit zich ermee, een middelvinger wordt opgestoken.

Aan de hand van deze ogenschijnlijk onbelangrijke herinnering, zoekt Firma MES een antwoord op de vraag waar onaardig gedrag vandaan komt. Ze pluizen het voorval tot in detail uit. Een spannende, humoristische mix tussen theater en realiteit.

"Er heeft denk ik één keer iemand tegen mij gezegd dat ik onaardig ben. Maar dat was iemand die zelf heel onaardig was. Dus dat neem ik niet heel serieus."

Tekst: Daan Windhorst Regie: Thomas Schoots Spel: Daan van Dijsseldonk, Roos Eijmers, Lindertje Mans Vormgeving: Catharina Scholten

Firma MES maakt verrassend theater en organiseert van alles daaromheen.
 Nieuw en oorspronkelijk, grappig en confronterend. Binnen en buiten de theaterzaal, in onze thuisstad Den Haag en door het land. Vorig seizoen speelde Firma MES o.a. de succesvolle voorstelling TROEP over leven met maar acht spullen.

Daan Windhorst (1990) is kunstenaar, schrijver en microblogger. Hij schrijft o.a. voor De Correspondent.

QUOTE

Er kwam nog iemand de trein uit. Een moslima-meisje van - ik denk - tweeëntwintig. Ze was te laat. Ze liep te laat de trein uit. Ik liep de trein in, ik had haar niet gezien, ik was aan het mailen op mijn telefoon. Dus ik botste tegen haar op. Best hard. - DAAN

Interviews en recensies van BOT lees je hier

TIP

Lees voor het bestellen de informatie voor bezoekers.

Vragen?

Studenten€ 7,50