HomeEvenementenStudium Generale - Hoe bereik je de top? Over topsport en -wetenschap
hockey

Studium Generale - Hoe bereik je de top? Over topsport en -wetenschap

Hockeycoach Max Caldas wist in 2012 het dameshockeyteam op te stuwen tot Olympisch Goud in Londen. In 2014 slaagde hij er ook in om met dit team het WK hockey in Den Haag te winnen. Hij wist een groep individuele spelers zó te motiveren dat ze perfect samenwerkten en op precies het juiste moment een topprestatie leverden. Hoe doe je dat? En wat kunnen wetenschappers en studenten leren van deze inzichten uit de topsport?

Max Caldas is een Argentijns hockeycoach en hockeyer. Hij speelde zelf in de Argentijnse ploeg op de Olympische Spelen van 1996 en 2004. Na een blessure ging hij zich toeleggen op het coachingsvak.

Donderdag 18 februari, 19.30-21.00 uur.

Waaier 3.

In samenwerking met de afdeling Health and Biomedical Technology van de faculteit Technische Natuurwetenschappen.