HomeEvenementenWeek of Inspiration

Week of Inspiration

Van 21 tot 25 November zal dit jaar de Week van Inspiratie 2016 plaatsvinden. Dit is een jaarlijks evenement in de dies-week van de Universiteit Twente, waarin internationale, vooraanstaande wetenschappers en experts komen spreken over een onderwerp binnen hun vakgebied.

Ook dit jaar bevat ons programma interessante sprekers. Een voorbeeld is Gerard ’t Hooft, de enige nog levende Nederlandse Nobelprijswinnaar, die zal spreken over Quantum Black Holes. Daarnaast zal de schrijver Arnon Grunberg een lezing geven over Love and Technology, een intrigerend onderwerp. Ook ‘neuromagician’ Victor Mids is uitgenodigd op ons podium. Hij zal de link leggen tussen illusionisme en wetenschappelijke inzichten.

Naast deze inspirerende lezingen bevat het programma ook andere ‘mind-opening’ events, voor zowel studenten als docenten. Heb je ooit een ‘eureka’-gevoel gehad bij het doorgronden van een lastig concept? Heb je dit moment ooit gezien bij je studenten? Wil je weten wat dit moment eigenlijk is en hoe het tot stand gebracht kan worden? Kom dan naar de ‘workshop teaching’ op 23 november. De lezing over de theorie achter het ‘eureka’-fenomeen is open toegankelijk. Deelnemen aan het workshop-gedeelte kan alleen op uitnodiging (via studieverenigingen).

Klik hier voor meer informatie over het volledige programma, alle sprekers, events en de inschrijving.

Week of Inspiration
Registreer