HomeEvenementenGeorge & Eran lossen Wereldvrede op! Deel II (geen reprise)
Persfoto Deel II - Foto: Curly and Straight
Scènefoto Deel II - Foto: Jean van Lingen

George & Eran lossen Wereldvrede op! Deel II (geen reprise) Theater RAST

Na het succesvolle en door pers en publiek alom geprezen deel I, zijn de Syrische Hollander en de Israëlische Nederlander terug!

De oorlog in Syrië laait heviger op dan ooit, het conflict in Israël lijkt onoplosbaar. In deze muzikale conflictkomedie, gemaakt en uitgebracht door Theater RAST, slaan de twee vrienden opnieuw de handen ineen om voor eens en voor altijd de Wereldvrede op te lossen. Als Mozes en Mohamed nemen zij de problemen van de mensheid en hun volkeren op hun schouders. Moedig en optimistisch zoals voorheen. Hun oplossingen zijn talrijk, hun wilskracht is sterk. In deze humorvolle voorstelling gaan de twee vrienden niets uit de weg. Met hun held Hamlet in het achterhoofd en de Wereldvrede voor ogen, gaan ze samen de strijd aan met het conflict, zichzelf en elkaar. Want: de bereidheid is alles, de rest is stilte.

Deel II kan los bekeken worden van deel I.

De pers over Deel II

Conflicten, vooroordelen en wederzijdse verwijten komen aan het licht in soms geestige, soms nietsontziende dialoogjes**** de Volkskrant

Twee bevriende acteurs die heftig botsen, terwijl ze willen bespreken hoe ze de wereld zouden kunnen redden. Dat doen ze met veel flair, veel vaart en veel knipogen en grapjes… genoeg ideeën om na de voorstelling nog even op te kauwen****NRC

"Wij zijn theatermakers, geen soldaten" Lees hier het interview dat UT Nieuws had met Eran Ben-Michaël.

Prijzen

Studenten€ 7,50