Workshops

Workshops

Vooraanmelden voor de workshops kan tot maandag 3 april via het aanmeldformulier.

Mensen die zich al aangemeld hebben krijgen een e-mail met verzoek om hun voorkeur aan te geven. Bij veel aanmeldingen zullen sessies gesplitst worden. Sessies waarvoor zeer weinig aanmeldingen worden ontvangen kunnen geannuleerd worden. Als je je voor een sessie hebt aangemeld die niet doorgaat, ontvang je daarvan bericht.

Ronde 1

Ontwerpsessie bachelors Technology

Na een korte inleiding over de ontwerpeisen aan de slag met mogelijke curriculumontwerpen voor de technische en de ingenieursopleidingen


Ontwerpsessie bachelors Public & Business administration

Na een korte inleiding over de ontwerpeisen aan de slag met mogelijke curriculumontwerpen voor de opleidingen opleidingen in het BK/BSK spectrum


Ontwerpsessie bachelors Behaviour Sciences

Na een korte inleiding over de ontwerpeisen aan de slag met mogelijke curriculumontwerpen voor de opleidingen in de gedragswetenschappen


Het Twents University College

In debat met de ontwerpers van het Twentse UC


Wiskunde 2.0

Hoe ontwerpen we één uitdagend wiskundeprogramma voor alle studenten in de technische opleidingen


Het kerncurriculum

Wat moet iedere UT-alumnus kunnen en kennen en hoe zorgen we ervoor dat dat lukt.



Ronde 2


Vormen van Project- en probleemgestuurd onderwijs

Voorbeelden uit UT opleidingen en uit Aalborg en discussie over welke vormen geschikt zijn voor verschillende disciplines.


‘Interface opleidingen’

Op welke manier kun je opleidingen in verschillende domeinen afstudeervarianten (majors) laten delen.


Hoe gaan we toetsen?

Welke innovatieve manieren zijn er om zinvol meervoudig toetsen mogelijk te maken, zonder de docentbelasting uit de hand te laten lopen.


Selecteren of matchen?

Welke gedachten zijn er over selectie aan de poort. Of gaan we matchen? En betekent dat numerus fixi voor alle opleidingen?


De toekomst van het activisme

Wordt het stil op de campus als straks iedereen voltijds studeert?


Keuzeruimte en studieloopbaanbegeleiding

De derde hoofdwet van de onderwijskunde luidt “ieder keuzemoment introduceert vertraging”. Kan deze wet worden gefalsificeerd door enorm goede studiebegeleiding?


BOZ 2.0

Wat betekent een modulair curriculum voor verroostering, examenadministratie, etc


Uitdagingen en kansen in de nieuwe wetgeving

Informatieve workshop over recente en ophanden zijnde wetgeving rond accreditatie, selectie, harde knip, halbe-heffing, etc.