Verslagen workshops

Interface opleidingen


Idee workshop: Een mogelijk gevaar van de nieuwe bacheloropleidingen is dat ze sterker mono-disciplinair worden (bijvoorbeeld alle engineering-opleidingen bij elkaar), terwijl multidisciplinair juist zo goed was aan de UT (en er bijvoorbeeld nu bepaalde engineering opleidingen zijn met een sterk multidisciplinair karaker zoals CiT en BIT)

Wat is er specifiek voor de combinatiestudie? à wat moet er in de nieuwe vorm inzitten

Wat wil je met een interface opleiding bereiken (bachelor)? Wat moet er minimaal inzitten, specifiek voor de interfaceopleiding?


Wat zijn de kansen in dit nieuwe model van deze interface studie?


Er zit in elk zo’n studie een specifiek blok voor die studie die kenmerkend is voor deze multidisciplinaire studie? Wat wil je daarvan bewaren?


Er is een discussie over wat nu precies de opdracht is


Model kwart gezamenlijk/ kwart disciplinair

Vraag: Hoe definieer je ‘gezamenlijk’ en ‘disciplinair’ voor een interface-opleiding ?


- voor een serieuze interface opleiding moeten er interface-majors en interface modules mogen zijn


- aandachtspunt: Engelstalige studies, hoe ga je dan vakken combineren?


- instroom à nieuwe student wil bijvoorbeeld echt GZW en niet een Bachelor-opleiding ‘High Tech Human Touch’

Dat gezamenlijke, doe je dat in het 1e jaar? Liever niet à waarschijnlijk ben je daar in het 3e jaar pas klaar voor


Aandachtspunten:

-Welke zijn nou precies interface opleidingen?

-Hoeveel ruimte heb je om die binnen deze bachelors te behouden?