Available (external) Assignments

Utwente - PR mastertrack Health Psychology & Technology

| COM-Bachelor Thesis |

| Corporate Comm | Marketing Comm | Technical Comm |

Geplaatst d.d.: 08/12/2017

Bedrijf: Universiteit Twente

Afdeling: Psychology, Gezondheid en Technologie

Website: https://www.utwente.nl/nl/bms/pgt/

Standplaats: Enschede

Bedrijfsinformatie

De afdeling Psychologie, Gezondheid en Technologie van de Universiteit Twente zet psychologische kennis in bij het ontwerpen en evalueren van technologische innovaties die bijdragen aan welbevinden, gezondheid en gepersonaliseerde zorg. Onze afdeling verzorgt 2 tracks binnen de masteropleiding Psychologie: namelijk Positieve Psychologie & Technologie (dit is de ‘klinische’ master, die toegang geeft tot de GZ-opleiding) en de master Health Psychology & Technology. Deze laatste mastertrack leidt op tot interventie-ontwikkelaar, onderzoeks- of beleidsfuncties, en staat centraal in deze opdracht.

Opdracht

 

Met de mastertrack Health Psychology & Technology denken wij een interessante en (in NL en buitenland) unieke masteropleiding te hebben voor professionals die willen werken op het snijvlak van Psychologie, Gezondheid en Technologie. Wij denken dat deze combinatie van kennisdomeinen in toenemende mate belangrijk is, aangezien eHealth en technologie steeds meer worden ingezet in de (preventieve) gezondheidszorg. Potentiele doelgroepen voor onze mastertrack zijn: (1) afgestudeerde bachelors (psychologie of anderszins gedragswetenschap) van binnen en buitenland, (2) afgestudeerden van relevante HBO-opleidingen (bv psychologie, maatschappelijk werk, verpleegkunde, fysiotherapie, diëtetiek) (3) personen (afgerond HBO of WO) die momenteel in Nederland of in het buitenland werkzaam in de (preventieve) zorg, en zich verder willen scholen in de relatie tussen Psychologie, Gezondheid en Technologie.   

 

Tot op heden is de instroom in de master HPT nog beperkt, en wij zoeken nu een communicatiewetenschapper die door middel van onderzoek bij onze potentiele doelgroepen kan nagaan hoe het staat met de bekendheid en het imago van onze mastertrack en hoe onze voorlichtingsmaterialen (webteksten, filmpje, showcaseboek etc) overkomen. Graag zouden wij op basis van dit onderzoek advies krijgen over hoe wij onze PR verder kunnen verbeteren om de beoogde doelgroepen beter te bereiken of meer aan te spreken.  

Ingangsdatum: Februari 2018

Periode: Semester 2, feb-juli 2018

Extra info: Dr C Drossaert, c.h.c.drossaert@utwente.nl

Zie ook onze voorlichtingswebsite:

https://www.utwente.nl/en/education/master/programmes/psychology/specializations/health-psychology-technology/

Interesse…? Neem contact op met de stage- en afstudeercoördinator:

drs. M.H. (Mark) Tempelman

E-mail: m.h.tempelman@utwente.nl

Locatie: Cubicus, kamer C216

Telefoon: +31(0)6 13 50 13 31