- De docent beschikt over een certificaat van het toetsdeskundig traject van Cito.
- De docent neemt met minimaal één collega van de schoollocatie deel aan het TeLL traject, aangezien het realiseren van ambities/verwachtingen meer kans maakt door gezamenlijke professionalisering in de school.
- De docent heeft de mogelijkheid om op de schoollocatie gedurende één schooljaar een PLG te vormen met 6-8 docenten/leerlingen.
- De schoolleider van de docent blijft nauw betrokken bij het TeLL-traject. Betrokkenheid van de schoolleider is effectief gebleken voor de professionalisering van docenten, zowel voor hun facilitering als voor het aansluiten van individuele professionele ontwikkeling op de ontwikkeling van de school als geheel.
Na aanmelding vindt een intakegesprek plaats met de docent, de andere deelnemende collega(‘s) en de schoolleider. Tijdens dit intakegesprek vindt kennismaking en afstemming van verwachtingen rondom het traject plaats.
Deelnemende docenten besteden gemiddeld 80 uren aan het TeLL-traject. Hieronder vallen alle cursusbijeenkomsten, PLG-bijeenkomsten en voorbereiding- en uitvoeringstaken. Deelnemers aan de PLG zijn gemiddeld 40 uren bezig met het voorbereiden en deelnemen aan de PLG-bijeenkomsten. We vragen facilitering vanuit de schoolleiding om de ambities te kunnen verwezenlijken.