ࡱ> EGBCDbjbj 4rr0 z  84c^"<<<pppĖƖƖƖƖƖƖ$pppppp<<4(???p<<Ė?pĖ??NT<LU7>'<c.7$|pp?ppppp;pppcppppppppppppp @: Onderwijs- en Examenregeling (ex artikel 7.13 en 7.59 WHW) Opleidingsspecifieke bijlagen Bacheloropleiding Psychologie (PSY) De decaan van de faculteit, gelet op de artikelen 9.5, 9.15, eerste lid, onder a, 7.13, eerste en tweede lid, 9.38, onder b, en 9.18, eerste lid, onder a, en 7.59 van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek, gehoord het advies van de opleidingscommissie en de instemming dan wel het advies van de faculteitsraad ten aanzien van de opleidingsspecifieke bijlage van de betreffende opleiding besluit vast te stellen de onderwijs- en examenregeling van de hierna genoemde opleiding: Bachelor Psychologie  Inhoudsopgave Bijlage A. Inhoud van de opleiding en van het daaraan verbonden examen 3 Bijlage B. Inrichting van de praktische oefeningen 5 Bijlage C. Studielast van de opleiding en van elk van de daarvan deel uitmakende onderwijseenheden 5 Bijlage D. Volgtijdelijkheid van en toelatingseisen voor tentamens en praktische oefeningen 5 Bijlage E. Doelen en eindtermen van de opleiding (behorende bij art. 3 bachelor OER GW) 6 Bijlage F. Vorm van de opleiding 8 Bijlage G. Vorm beoordeling en tentamens 8 Bijlage H. Invulling van de vrije ruimte van de opleiding 8 Bijlage I. De aangewezen masteropleiding die aansluit op de bacheloropleiding 8 Bijlage J. Taal in de opleiding 8 Bijlage K. Overgangsregelingen 9 Bijlage 1. Regeling Bindend Studie Advies bachelor 14 Bijlage 2. Opleidingsspecifieke eisen bij het afsluitende onderdeel 15 Bijlage 3. Overzicht van voorkenniseisen van onderwijseenheden van de bacheloropleiding Psychologie 16 Bijlage 4. Samenstelling examencommissie PSY/MPS 17 Bijlage 5. Proefpersoonregeling 18 Bijlage A. Inhoud van de opleiding en van het daaraan verbonden examen Hieronder worden weergegeven de onderwijseenheden in de studiejaren B1, B2 en B3 van de bacheloropleiding Psychologie die, indien in het geheel succesvol is afgerond, toelatingsrecht geeft tot het bachelorexamen. In de opleidingsspecifieke bijlage van de master OER worden de onderwijseenheden, en bindende regels, weergegeven van het pre-master programma Psychologie dat, indien in het geheel succesvol is afgerond, toelatingsrecht geeft tot de masteropleiding Psychologie aan de Universiteit Twente. Het afronden van het pre-master programma geeft geen toelatingsrecht tot het bachelorexamen. NB: de vetgedrukte examinator is eerstverantwoordelijke. Wijze van beoordelen Tentamen kan het volgende betekenen: Tentamen of opdracht. Tentamen is schriftelijk, tenzij anders vermeld en kan bestaan uit n of meerdere (deel)toetsen. Opdracht kan zijn n of meer opdrachten (al dan niet met presentatie). Details over vorm en aantal van de wijze van beoordelen worden door de examinator bekend gemaakt via Blackboard. Wanneer er sprake is van verplichte aanwezigheid bij een of meerdere onderdelen van het vak wordt dit eveneens door de examinator bekend gemaakt via Blackboard. Informatie over de inhoud van onderwijseenheden van de opleiding Psychologie is te vinden in OSIRIS. Studieprogramma eerste jaar bachelor: P (propedeuse) / B1 (Bachelor 1) Semester 1 VakcodeNaamECModule cordinatorExaminatorWijze van beoordelen201300008 Psychologie en ontwerpen15J. Pouls, MScJ. Pouls, MSc Tentamen201300009Sociaal gedrag15Dr. C.H.C. DrossaertDr. C.H.C. DrossaertTentamen Semester 2 VakcodeNaamECModule cordinatorExaminatorWijze van beoordelen201300010 Cognitie en ontwikkeling15Dr. M.L. NoordzijDr. M.L. NoordzijTentamen201300011Het individu15Dr. G.J. WesterhofProf. dr. G.J. WesterhofTentamen Daarnaast moet het volgende onderdeel worden afgerond, meer informatie over dit onderdeel staat in bijlage 5. VakcodeVaknaam192901900Proefpersoonuren B1 Studieprogramma tweede jaar: B2 Semester 1 VakcodeVaknaamECSoort moduleExaminatorWijze van beoordelen201400120Health Psychology & Applied Technology115Keuze 1 uit 3Dr. C. BodeTentamen201400121Psychology in Learning & Instruction115Keuze 1 uit 3Dr A. LazonderTentamen201400122Psychology of Safety1 15Keuze 1 uit 3Dr. M. Kuttschreuter Tentamen201400123Human Factors & Engineering Psychology215Keuze 1 uit 2Dr. M. SchmettowTentamen201400124Psychische gezondheid215Keuze 1 uit 2Prof. Dr. K.M.G. Schreurs Dr. S.M.A. Lamers Tentamen1 De student kiest in blok 1A n van de drie aangeboden modules. 2 De student kiest in blok 1B n van twee aangeboden modules. Semester 2 VakcodeVaknaamECSoort moduleExaminatorWijze van beoordelenn.t.b.Onderzoeksopdracht*15VerplichtDr. P.M. ten KloosterTentamenn.t.b. Professionele vaardigheden*15VerplichtDr. A.Z. BoschTentamen* (Concept)naam onder voorbehoud. Daarnaast moet het volgende onderdeel worden afgerond, meer informatie over dit onderdeel staat in bijlage 5. VakcodeVaknaam192902900Proefpersoonuren B2 en B3 Studieprogramma derde jaar: B3 Semester 1 VakcodeVaknaamECExaminatorWijze van beoordelen----------Keuzeruimte30 Semester 2 VakcodeVaknaamECExaminatorWijze van beoordelen201000134Beroepsethiek voor psychologen5Prof. dr. C. Aydin Dr. J.H. SorakerTentamen, Opdracht, 201100127Filosofie van de psychologie5Dr. M.H. NagenborgTentamen201000135 Geschiedenis van de psychologie5Dr. J.H. SorakerTentamenBachelorthese (meer informatie over de bachelorthese is te vinden op  HYPERLINK "http://www.psy.utwente.nl/afstudeerweb" www.psy.utwente.nl/afstudeerweb) 15Eerste begeleider zoals genoemd in het afstudeercontract. Tweede begeleider zoals genoemd in het afstudeercontract.Individuele opdracht Bijlage B. Inrichting van de praktische oefeningen Indien praktische oefeningen van toepassing zijn zal de docent dit via de electronische leeromgeving Blackboard bekend maken. Voor praktische oefeningen geldt inschrijf- en deelnameplicht en wordt binnen de cursus aangegeven hoe de onderwijseenheid zal worden afgerond. Bijlage C. Studielast van de opleiding en van elk van de daarvan deel uitmakende onderwijseenheden De studielast van de onderwijseenheden is aangegeven onder bijlage A. Bijlage D. Volgtijdelijkheid van en toelatingseisen voor tentamens en praktische oefeningen De Toelatingseisen in verband met voorkennis zijn vermeld in bijlage 3. Bijlage E. Doelen en eindtermen van de opleiding (behorende bij art. 3 bachelor OER GW) Doelen van de bacheloropleiding Psychologie Het kenmerkende profiel van pas afgestudeerde bachelors in de psychologie wordt beschreven in de volgende punten: De bachelor psychologie studenten beschikken over ontwerp- en onderzoekscompetenties die hen kwalificeren voor het voortzetten van de studie in de masteropleiding psychologie. De bachelor psychologie studenten worden opgeleid voor het op academisch niveau verrichten van onderzoek naar en ontwikkelen van oplossingen voor psychologische problemen, gebruikmakend van theoretische en empirische evidentie. De bachelor psychologie heeft aandacht voor kennis en voor de basisprocessen die kennis tot een over te dragen, te communiceren, te benutten en te genereren product maken, in een culturele, sociale, technologische en ruimtelijke omgeving die de basisprocessen benvloeden en vormgeven. Naast en in combinatie met het zelf verrichten van ontwerp- en onderzoeksactiviteiten beschikken bachelors in de psychologie ook over vaardigheden die het voor hen mogelijk maken op te treden als adviseur, al zal in het algemeen enige jaren praktijkervaring nodig zijn om die rol ten volle te kunnen uitoefenen. Kenmerkend voor de bacheloropleiding is dat de studenten een brede academische vorming doormaken. Op basis van een brede wetenschappelijke orintatie wordt een creatief abstractievermogen ontwikkeld dat zich leent voor het ontplooien van initiatieven en het vertonen van professioneel leiderschap in nieuwe en onbekende situaties. Eindtermen van de bacheloropleiding Psychologie De afgestudeerden van de bacheloropleiding Psychologie aan de Universiteit Twente (UT) zijn in staat (Wetenschappelijke) onderzoekscompetenties op basisniveau (startniveau master, beginnend beroepsbeoefenaar) (toegepast) psychologisch wetenschappelijk onderzoek op te zetten en uit te voeren en hierover schriftelijk en mondelinge verantwoording af te leggen, waarbij zij: de voor psychologisch (kwantitatief en kwalitatief) onderzoek gangbare methoden en technieken toe kunnen passen (waarvoor statistische kennis een belangrijke basis vormt); bij het schriftelijk en mondeling rapporteren de geldende wetenschappelijke normen kennen en toepassen; het begrippenkader, de theorien en modellen en werkwijzen uit de basisdisciplines en toepassingsgebieden op adequate wijze gebruiken; literatuur uit het eigen en aanpalende domein weten te lokaliseren, en op wetenschappelijke, kritische wijze weten te bestuderen, te interpreteren, beoordelen en te gebruiken ten bate van onderzoek; bij het verzamelen en interpreteren van gegevens een oordeel vormen en verwoorden dat mede gebaseerd is op het afwegen van relevante sociaal-maatschappelijke, wetenschappelijke en ethische aspecten. Ontwerpcompetenties op het niveau van een beginnend beroepsbeoefenaar op basis van een systematische ontwerpaanpak (regulatieve cyclus) een psychologisch probleem te analyseren, te diagnosticeren en een passende interventie te genereren, te implementeren en te evalueren, waarbij zij: behoeften, wensen en eisen van opdrachtgevers (dienstverleners, beleidsmakers) of clinten kunnen vertalen in een concrete probleemstelling; zelfstandig zowel als in een (multidisciplinair) team op professionele wijze (projectmatig) aan een opdracht kunnen werken; schriftelijk en mondeling het ontwerpproces en de resultaten kunnen verantwoorden richting opdrachtgever en betrokkenen en de oplossing in de vorm van een advies richting opdrachtgever kunnen overbrengen; mondeling en schriftelijk de omgeving of doelgroep kunnen informeren over de aard van een oplossing (interventie) en betrokkenen kunnen mobiliseren tot medewerking; als ontwerper van oplossingen rekening te houden met de gevoelens en opvattingen van diegenen die betrokken zijn bij het ontwerpproces of afhankelijk zijn van het ontwerp; testen en gesprekstechnieken weten toe te passen in het kader van psychologische diagnostiek en toepassing van interventiemethoden; Vakinhoudelijke kennis Hiervoor beschikt de afgestudeerde over 3.1 aantoonbare kennis van het begrippenkader en van de belangrijkste en meest recente actuele theorien, modellen en werkwijzen uit de basisdisciplines: Functieleer (Experimentele Psychologie) Sociale Psychologie Ontwikkelingspsychologie Persoonlijkheidsleer Bio- en Neuropsychologie Testtheorie 3.2 aantoonbare kennis van het begrippenkader en van de belangrijkste en meest recente theorien, modellen en werkwijzen uit een vijftal specialisatiegebieden van de opleiding: Conflict, Risico & Veiligheid Gezondheidspsychologie Human Factors & Engineering Psychology Instructie, Leren & Ontwikkeling Positieve Psychologie & Technologie kennis over de wijze waarop deze kennis toegepast is en kan worden; inzicht in de aard van psychologische (wetenschappelijke) kennis en de wijze waarop deze tot stand is gekomen. Algemene, academische en professionele vaardigheden Om als beginnend onderzoeker/professional te kunnen functioneren beschikt de student over ontwikkelingsvaardigheden (studievaardigheden, reflectieve vaardigheden, feedback geven en ontvangen, alsmede zelfstandig, doelgericht en planmatig werken) en de houding die noodzakelijk is om het eigen leer- en werkproces zelfstandig vorm te geven, uit te voeren, te beoordelen en bij te sturen; beschikt de student over informatievaardigheden; hij/zij weet betrouwbare informatiebronnen te vinden om zich verder te ontwikkelen binnen zijn/haar eigen vakgebied; beschikt de student over de sociale vaardigheden die hem/haar in staat stellen samen te werken in teams en goed om te gaan met opdrachtgevers en clinten en collegas; is de student in staat projectmatig te werken en werkzaamheden te organiseren; beschikt de student over een academisch denk- en redeneervermogen; dit is het vermogen om kritisch, consistent, rationeel, logisch en creatief te denken, te kunnen abstraheren en vanuit abstracties te kunnen denken, verbanden te leggen en te reflecteren; beschikt de student over argumentatievaardigheden; kent de student de ethische normen, zoals die zijn vastgelegd in de beroepsethiek voor psychologen, en heeft leren werken met in achtneming van die normen. De UT student heeft een bredere blik op de wetenschap ontwikkeld en/of werkervaring opgedaan en/of zijn/haar sociale en maatschappelijke horizon verbreed door: ervaring op te doen met de kennis, methoden en technieken, vocabulaire en cultuur van een andere discipline (via een minor) en/of een praktijk- of onderzoeksstage binnen het werkveld van de psycholoog te volgen en/of een internationale minor te volgen, inclusief een opdracht in het buitenland en/of een studieverblijf elders (binnen- of buitenland). Bijlage F. Vorm van de opleiding De opleiding is een voltijdopleiding. Bijlage G. Vorm beoordeling en tentamens De tentamenvorm van de onderwijseenheden is vermeld onder A. Bijlage H. Invulling van de vrije ruimte van de opleiding In het derde bachelorjaar (B3) heeft elke student een keuzeruimte van 30EC. Studenten kunnen deze keuzeruimte invullen, binnen dan wel buiten de universiteit. Informatie over de mogelijkheden voor de invulling van keuzeruimte B3 is te vinden op  HYPERLINK "http://www.utwente.nl/psy" www.utwente.nl/psy ( Informatie Bachelor 3. De invulling van deze keuzeruimte behoeft (in veel gevallen) de instemming van de Examencommissie PSY. Behoudens specifieke instroomeisen, mogen PSY-studenten als invulling van de 30EC keuzeruimte, zonder toestemming van de examencommissie, aan UT minoren deelnemen. Voor toelating tot de minor is UT-breed een aantal regels opgesteld. Deze gelden ook voor PSY-studenten en zijn te vinden op  HYPERLINK "http://www.utwente.nl/majorminor" \o "http://www.utwente.nl/majorminor" www.utwente.nl/majorminor. De volgende keuzevakken mogen PSY-studenten eveneens zonder instemming van de Examencommissie PSY volgen ter invulling van de 30EC keuzeruimte: Blok 1A: Motivatie: theorie en praktijk, 5EC (201400114) Inleiding psychopathologie, 5EC (201000132) Blok 1B Psychodiagnostiek, 5EC (201000133) Assessment and Health Psychology, 5EC (201100070) Bijlage I. De aangewezen masteropleiding die aansluit op de bacheloropleiding, is de UT-masteropleiding Psychology (MPS). Bijlage J. Taal in de opleiding De voertaal van de bachelor opleiding Psychologie is Nederlands. Vanwege het internationale karakter van de staf of vanwege de internationale herkomst van deelnemende studenten, kunnen verschillende onderwijseenheden in het Engels worden gegeven. Wanneer de docent/begeleider de Nederlandse taal niet machtig is wordt de onderwijseenheid volledig in het Engels verzorgt. De toetsing, verslaglegging en presentatie dienen door de student in het Engels te geschieden. Bijlage K. Overgangsregelingen Overgangsregeling bachelor 2 Psychologie ( Invoering nieuw TOM-onderwijs Met ingang van 1 september 2013 voert de Universiteit Twente een nieuw onderwijsmodel in voor alle bacheloropleidingen, genaamd Twents Onderwijs Model (TOM). Dit betekent dat het huidige bachelorprogramma van Psychologie wordt vervangen door het nieuwe TOM bachelorprogramma: modules van 15EC per blok/kwartiel. Voor het huidige bachelorprogramma betekent dit: Studiejaar 2012-2013 Huidige eerstejaars (B1) vakken voor het laatst aangeboden Studiejaar 2013-2014 Huidige tweedejaars (B2) vakken voor het laatst aangeboden Laatste herkansingen van B1-vakken Studiejaar 2014-2015 Huidige derdejaars (B3) vakken voor het laatst aangeboden Laatste herkansingen voor B2-vakken Studiejaar 2015-2016 Laatste herkansingen voor B3-vakken  In deze overgangsregeling wordt uiteengezet hoe de tweedejaarsvakken, die in het studiejaar 2013-2014 voor het laatst zijn aangeboden, herkanst kunnen worden in het studiejaar 2014-2015. Studenten die na de herkansingen nog vakken moeten behalen waarvoor geen herkansingen meer worden aangeboden dienen zich ten alle tijde te melden bij de studieadviseur. Zij moeten (in principe) overstappen op (equivalente) TOM onderwijseenheden van 15EC. Indien een student (ernstige) studievertraging heeft opgelopen dan wordt geadviseerd om (tijdig, voor aanvang van 2014-2015) contact op te nemen met de studieadviseur om te bekijken of het nodig is om (gedeeltelijk) over te stappen op het nieuwe onderwijsmodel. Vakken bachelor jaar 2 die niet meer worden aangeboden in het studiejaar 2014-2015 B2Semester 1Semester 2Blok 1ABlok 1BBlok 2ABlok 2BBachelor 2 Psychologie studiejaar 2013/201410ECOnderzoeksopdracht2010001215 proefpersoonuren4EC4EC4EC4ECDataverzameling voorStatistiek 3Kwalitatief onderzoekOnderzoeksopzet enpsychologievoor psychologiedata-analyse in psych. onderzoek1929620101919622001929620202010001284EC4EC4EC5ECInleiding risico- en OnderwijspsychologieInleiding gezondheids-Verdiepingsvak conflictpsychologiepsychologie1,2,3,4,5*2010001222010001242010001274EC4EC5ECHuman Factors & Inleiding klinische Verdiepingsvak Engineering psychologypsychologie1,2,3,4,5*2013000762010001254ECPsychologische gespreksvoering201000126* Studenten kiezen twee van de vijf aangeboden verdiepingsvakken blok 2B 2013-2014: - 201000129 Narratieve psychologie (GG) - 192913080 Leren bij kinderen en adolescenten (ILO) - 201100121 Verdieping human factors (HFM) - 201000130 Onbewuste processen en gezondheidsgedrag (GP) - 201100124 Psychologie, technologie en veiligheid (CRV) Voor alle vakken van bachelor jaar 2 2013-2014 worden in het studiejaar 2014-2015 twee (laatste) herkansingen aangeboden, conform Artikel 8.4 lid 4a van de Richtlijn Onderwijs- en Examenregeling Bacheloropleidingen: indien een onderwijseenheid zonder praktische oefeningen wordt geschrapt uit het programma, in het studiejaar daarna minimaal tweemaal de gelegenheid wordt geboden schriftelijk of mondeling tentamen af te leggen of op andere wijze een beoordeling te verkrijgen.... Inleiding risico- en conflictpsychologie Dit vak is in het studiejaar 2013-2014 voor het laatst aangeboden. In het studiejaar 2014-2015 worden twee herkansingen voor het vak aangeboden, in blok 1A en 1B. Voor dit vak geldt als vervangende onderwijseenheid in het (nieuwe) TOM onderwijsprogramma module Psychology of Safety (15EC). Human Factors & Engineering psychology Dit vak is in het studiejaar 2013-2014 voor het laatst aangeboden. In het studiejaar 2014-2015 worden twee herkansingen voor het vak aangeboden, in blok 1A en 1B. Voor dit vak geldt als vervangende onderwijseenheid in het (nieuwe) TOM onderwijsprogramma module Human Factors & Engineering Psychology (15EC). Dataverzameling voor Psychologie Dit vak is in het studiejaar 2013-2014 voor het laatst aangeboden. In het studiejaar 2014-2015 worden twee herkansingen voor het vak aangeboden, in blok 1A en 1B. Voor dit vak geldt als vervangende onderwijseenheid in het (nieuwe) TOM onderwijsprogramma module Het Individu (15EC). Onderzoeksopdracht Dit vak is in het studiejaar 2013-2014 voor het laatst aangeboden. In het studiejaar 2014-2015 worden twee herkansingen voor het vak aangeboden. Dit vak wordt afgerond middels een (groeps)opdracht. Om deel te nemen aan de herkansing(en) dient de student in 2014-2015 (tijdig) contact op te nemen met de (cordinerend) docent. Meer informatie is te vinden op de oude Blackboard pagina van het vak (2013-2014). Voor dit vak gelden als vervangende onderwijseenheden in het (nieuwe) TOM onderwijsprogramma module Onderzoeksopdracht (15EC). Statistiek 3 Dit vak is in het studiejaar 2013-2014 voor het laatst aangeboden. In het studiejaar 2014-2015 worden twee herkansingen voor het vak aangeboden, in blok 1B en 2A. Voor dit vak geldt als vervangende onderwijseenheid in het (nieuwe) TOM onderwijsprogramma module Cognitie en ontwikkeling (15EC). Inleiding klinische psychologie Dit vak is in het studiejaar 2013-2014 voor het laatst aangeboden. In het studiejaar 2014-2015 worden twee herkansingen voor het vak aangeboden, in blok 1B en 2A. Voor dit vak geldt als vervangende onderwijseenheid in het (nieuwe) TOM onderwijsprogramma module Het individu (15EC). Onderwijspsychologie Dit vak is in het studiejaar 2013-2014 voor het laatst aangeboden. In het studiejaar 2014-2015 worden twee herkansingen voor het vak aangeboden, in blok 1B en 2A. Voor dit vak geldt als vervangende onderwijseenheid in het (nieuwe) TOM onderwijsprogramma module Psychology of Learning & Instruction (15EC). Kwalitatief onderzoek Dit vak is in het studiejaar 2013-2014 voor het laatst aangeboden. In het studiejaar 2014-2015 worden twee herkansingen voor het vak aangeboden, in blok 2A en 2B. Voor dit vak geldt als vervangende onderwijseenheid in het (nieuwe) TOM onderwijsprogramma module Het individu (15EC) + module Onderzoeksopdracht (15EC). Inleiding gezondheidspsychologie Dit vak is in het studiejaar 2013-2014 voor het laatst aangeboden. In het studiejaar 2014-2015 worden twee herkansingen voor het vak aangeboden, in blok 2A en 2B. Voor dit vak geldt als vervangende onderwijseenheid in het (nieuwe) TOM onderwijsprogramma module Health Psychology & Applied Technology (15EC). Psychologische gespreksvoering Dit vak is in het studiejaar 2013-2014 voor het laatst aangeboden. In het studiejaar 2014-2015 worden twee herkansingen voor het vak aangeboden (blok 2A en 2B). Dit vak wordt o.a. afgerond middels praktische vaardigheden en opdrachten. Om deel te nemen aan de herkansing(en) dient de student in 2014-2015 (tijdig) contact op te nemen met de (cordinerend) docent. Meer informatie is te vinden op de oude Blackboard pagina van het vak (2013-2014). Voor dit vak gelden als vervangende onderwijseenheden in het (nieuwe) TOM onderwijsprogramma module Professionele vaardigheden (15EC). Onderzoeksopzet en data-analyse in psychologisch onderzoek Dit vak is in het studiejaar 2013-2014 voor het laatst aangeboden. In het studiejaar 2014-2015 worden twee herkansingen voor het vak aangeboden, in blok 2B en 3B (zomerperiode). Voor dit vak geldt als vervangende onderwijseenheid in het (nieuwe) TOM onderwijsprogramma module Onderzoeksopdracht (15EC). Verdieping human factors Dit vak is in het studiejaar 2013-2014 voor het laatst aangeboden. In het studiejaar 2014-2015 worden twee herkansingen voor het vak aangeboden, in blok 2B en 3B (zomerperiode). Voor dit vak geldt als vervangende onderwijseenheid in het (nieuwe) TOM onderwijsprogramma module Human Factors & Engineering (15EC). Psychologie, Technologie en Veiligheid Dit vak is in het studiejaar 2013-2014 voor het laatst aangeboden. In het studiejaar 2014-2015 worden twee herkansingen voor het vak aangeboden, in blok 2B en 3B (zomerperiode). Voor dit vak geldt als vervangende onderwijseenheid in het (nieuwe) TOM onderwijsprogramma module Psychology of Safety (15EC). Onbewuste processen en gezondheidsgedrag Dit vak is in het studiejaar 2013-2014 voor het laatst aangeboden. In het studiejaar 2014-2015 worden twee herkansingen voor het vak aangeboden, in blok 2B en 3B (zomerperiode). Voor dit vak geldt als vervangende onderwijseenheid in het (nieuwe) TOM onderwijsprogramma module Health Psychology & Applied Technology (15EC). Leren bij kinderen en adolescenten Dit vak is in het studiejaar 2013-2014 voor het laatst aangeboden. In het studiejaar 2014-2015 worden twee herkansingen voor het vak aangeboden, in blok 2B en 3B (zomerperiode). Voor dit vak geldt als vervangende onderwijseenheid in het (nieuwe) TOM onderwijsprogramma module Psychology of Learning & Instruction (15EC). Narratieve psychologie Dit vak is in het studiejaar 2013-2014 voor het laatst aangeboden. In het studiejaar 2014-2015 worden twee herkansingen voor het vak aangeboden (blok 2B en 3B(zomerperiode)). Dit vak wordt afgerond middels opdrachten. Om deel te nemen aan de herkansing(en) dient de student in 2014-2015 (tijdig) contact op te nemen met de (cordinerend) docent. Meer informatie is te vinden op de oude Blackboard pagina van het vak (2013-2014). Voor dit vak geldt als vervangende onderwijseenheid in het (nieuwe) TOM onderwijsprogramma module Psychische gezondheid (15EC). Overgangsregeling bachelor 3 Psychologie Keuzevak Kennis en redeneren Het keuzevak Kennis en redeneren (192913020) wordt niet meer aangeboden vanaf studiejaar 2014-2015. De student die tenminste eenmaal aan de beoordelingsvorm van een examenonderdeel van het vak in 2013-2014 heeft deelgenomen, heeft het recht om op de eerste twee verroosterde gelegenheden van studiejaar 2014-2015 het examenonderdeel te herkansen. Programmeren voor psychologen Het keuzevak Programmeren voor psychologen (201000131) wordt niet meer aangeboden vanaf studiejaar 2014-2015. De student die tenminste eenmaal aan de beoordelingsvorm van een examenonderdeel van het vak in 2013-2014 heeft deelgenomen, heeft het recht om op de eerste twee verroosterde gelegenheden van studiejaar 2014-2015 het examenonderdeel te herkansen. Interventies bij groepsdreiging en -conflict Het keuzevak Interventies bij groepsdreiging en conflict (201200095) wordt niet meer aangeboden vanaf studiejaar 2014-2015. De student die tenminste eenmaal aan de beoordelingsvorm van een examenonderdeel van het vak in 2013-2014 heeft deelgenomen, heeft het recht om op de eerste twee verroosterde gelegenheden van studiejaar 2014-2015 het examenonderdeel te herkansen. Bijlage 1:Regeling Bindend studieadvies (behorende bij Art. 6.3 bachelor OER GW) Bindend studieadvies Bachelor Psychologie De decaan van de faculteit dient aan het einde van het eerste studiejaar een studieadvies aan iedere student uit te brengen. Leidraad voor dat advies is het aantal behaalde studiepunten en vakken (en het advies van studieadviseur en mentor). Een negatief studieadvies is bindend. De student die dit advies ontvangt kan zich de volgende drie studiejaren niet inschrijven bij de opleiding Psychologie aan de UT. Voor een positief advies moet de student aan het eind van het eerste jaar voldoen aan de volgende normen (conform de Richtlijn bindend studieadvies Universiteit Twente): Minimaal 45 EC behaald De onderwijseenheden in jaar 1 (die meetellen voor het Bindend studieadvies) bestaan uit modules van 15EC. Voor het behalen van de 45 EC norm voor een positief advies dient de student minimaal drie van de vier modules in jaar 1 succesvol af te ronden. Hieronder wordt een korte toelichting gegeven bij de uit te brengen adviezen. Behaalde studiepunten Aantal behaalde modulesStudieadvies60 EC4 v/d 4 modulesPropedeuse behaald, studie voortzetten. Positief studieadvies.45 EC 3 v/d 4 modulesStudie voortzetten. Positief studieadvies.Minder dan 45 ECMinder dan 3 v/d 4 modulesStudie beindigen, negatief bindend studieadvies (BSA).  Meer informatie over studieadviezen en de praktische consequenties is verkrijgbaar bij de studieadviseur. Bijlage 2: Opleidingsspecifieke eisen bij het afsluitende onderdeel De bacheloropleiding wordt afgesloten met een bachelorthese. Om aan de bachelorthese te beginnen moeten studenten de B1 en B2 afgerond hebben. Voor verdere eisen betreffende de bachelorthese, zie de website  HYPERLINK "http://www.utwente.nl/psy/afstudeerweb" www.utwente.nl/psy/afstudeerweb. Bijlage 3: Overzicht van voorkenniseisen van onderwijseenheden van de bacheloropleiding Psychologie A: Volgorde waarin onderwijseenheden van het bachelorexamen worden afgenomen. VakVoorkenniseisenBachelorthese Zie bijlage 2 Keuzeruimte B3: - minor - keuzevakken - stage - studeren in het buitenland Minimaal 80EC moet behaald zijn Minimaal 80EC moet behaald zijn B1 en B2 moeten behaald zijn B1 en B2 moeten behaald zijnN.B. Naast de hierboven genoemde onderwijseenheden met bijbehorende vakcodes, kunnen ook de onderwijseenheden gelden in het kader van de overgangsregelingen. B: Voorkenniseisen binnen een onderwijseenheid Indien er binnen een onderwijseenheid voorkenniseisen worden gehanteerd (b.v. slechts mogen deelnemen aan het tentamen indien de daaraan voorafgaande opdracht succesvol is afgerond) dient de docent dit voor de start van de onderwijseenheid via Blackboard aan de deelnemende studenten te hebben meegedeeld. Bijlage 4: Samenstelling examencommissie PSY/MPS Examencommissie Psychologie PSY/MPS Voorzitter: dr. M.E. Pieterse Stafleden: dr. M.L. Noordzij, dr. H. Leemkuil, dr. P.A.M. Meulenbeek, dr.ir. P.W. de Vries Adviseurs: dr. G.J. Westerhof, opleidingsdirecteur L. Holsbeeke MSc, onderwijscordinator M.C. te Vaarwerk MSc, studieadviseur drs. C.C. Hoeksma, studieadviseur G.J.H. de Jong-Veneberg MSc, studieadviseur Griffier: M.W.J. Peijster-Terpelle, Secretariaat: A. Laarhuis Bijlage 5: Proefpersoonregeling Verantwoording: De voormalige faculteit Gedragswetenschappen acht het van belang dat haar bachelorstudenten ervaring opdoen met empirisch onderzoek in de rol van proefpersoon. Op deze manier maken zij kennis met verschillende typen onderzoek en kunnen zij zich beter voorbereiden op de eigen onderzoeksactiviteiten in het kader van hun studie. Met deze inspanning leveren studenten een bijdrage aan het onderzoek van bachelor- en masterstudenten en wetenschappelijk medewerkers. Onderdeel van het bachelorexamen is een proefpersoonverplichting van in totaal 15 uren, waarvan in totaal 10 uur tijdens het eerste bachelor jaar afgerond dient te zijn. Regeling: In het kader van het behalen van de bachelor (voor cohort 2012 en eerder - propedeuse examen en het bachelor examen) is de student verplicht om in totaal 15 uur als proefpersoon aan onderzoek van de voormalige faculteit Gedragswetenschappen deel te hebben genomen. Onder onderzoek van de voormalige faculteit Gedragswetenschappen wordt verstaan onderzoek dat wordt uitgevoerd door of onder verantwoordelijkheid van een docent die onderwijs verzorgt voor de voormalige faculteit Gedragswetenschappen. Als aan de verplichting van 10 uren van de B1 is voldaan, komt op de cijferlijst een V van Voldaan te staan bij 192901900 proefpersoonuren B1. Als aan de verplichting van 5 uren van de bachelor is voldaan, komt op de cijferlijst een V van Voldaan te staan bij 192902900 proefpersoonuren B2 en B3. Voor het behalen van de propedeuse (geldt voor studenten van cohort 2012 en eerder) dienen van deze 15 uren er 10 uren afgerond te zijn. De resterende 5 uren dienen voor het bachelorexamen afgerond te zijn. De proefpersoonuren dienen bij tenminste vijf verschillende onderzoeken afgerond te zijn. De duur van de deelname aan een onderzoek wordt afgerond naar 15 minuten met een minimum van 15 minuten. Wanneer een student volgens afspraak als proefpersoon verschijnt en het onderzoek gaat niet door, ontvangt de student het aantal aangekondigde proefpersoonuren. Wanneer een student niet volgens afspraak als proefpersoon verschijnt (en niet heeft geannuleerd voor de deadline), worden 5 credits in mindering gebracht als strafpunten. De student wordt geacht serieus deel te nemen aan het onderzoek en zich gemotiveerd in te zetten tijdens het experiment/proef. Bij duidelijk aanwijsbare minimale inzet van de student kan de onderzoeker afzien van de toekenning van de proefpersoonpunten. De registratie van de punten verloopt elektronisch via het programma Sona-systems op  HYPERLINK "http://utwente.sona-systems.com/" http://utwente.sona-systems.com/. Studenten kunnen via dit systeem zelf hun behaalde proefpersoonpunten bekijken. Het aantal behaalde proefpersoonuren per onderzoek wordt door een verantwoordelijke docent of medewerker onderzoek geregistreerd in Sona-systems. Het propedeuse diploma kan pas behaald worden als aan de proefpersoonverplichting van het eerste jaar is voldaan. Het bachelor diploma kan pas behaald worden als aan de proefpersoonverplichting van het tweede en derde bachelorjaar is voldaan. Onderzoek waarvoor proefpersoonuren beschikbaar worden gesteld kunnen via de publicatieborden in de kantine of via sona systems kenbaar worden gemaakt. In de werving dient altijd te worden vermeld hoeveel proefpersoonuren er te verdienen zijn. In het onderzoek staat aangegeven waar en bij wie de student zich moet opgeven. De verantwoordelijkheid voor het noteren van tijd, plaats en contactpersoon (vergeet vooral niet het kamernummer en telefoonnummer!) ligt bij de student. Eventueel afmelden voor een experiment waarop men zich ingetekend heeft, dient rechtstreeks te geschieden bij de contactpersoon voor dat experiment. De voormalige faculteit Gedragswetenschappen zorgt dat het aantal aangeboden deelnamemogelijkheden toereikend is. Wanneer de student van mening is dat zijn of haar propedeuse of bachelordiploma niet op tijd kan worden afgerond omdat er niet genoeg proefpersoonmogelijkheden waren, dan kan deze zich wenden tot de examencommissie met het verzoek om vrijstelling van de resterende uren. De Commissie Ethiek van de voormalige faculteit Gedragswetenschappen beoordeelt of het onderzoek (indien van toepassing) voldoet aan de regels en normen die zijn vastgelegd in de facultaire Regeling voor Ethiek en Onderzoek. Deze regeling geldt voor studenten die vanaf 1 september 2006 zijn ingestroomd in n van de bacheloropleidingen Psychologie en Communicatiewetenschap.  Het adviesrecht heeft betrekking op artikel 7.13 WHW ten aanzien van de onderdelen a t/m g. Het instemmingsrecht heeft betrekking op artikel 7.13 WHW ten aanzien van de overige onderdelen.     GW-OSC.2014.1663 d.d. 26-08-2014 PAGE  Opleidingsspecifieke bijlagen PSY bij de Onderwijs- en Examenregeling van de Bacheloropleidingen 2014-2015  PAGE 1 ;<=m}~h o    7 y ȶقqeT h-_h(`5B*CJaJphh-_B*CJaJph h-_h-_5B*CJaJph)jh5}h x<B*CJH*UaJphh x<5B*CJaJph h5}h x<5B*CJaJph#hz6h x<5B*CJ]aJph hz6h x<6B*CJaJphhz6h x<B*CJaJph hz6h x<5B*CJaJph h x<5\<=[g h   $xx$Ifa$gdn$ h6xx$7$8$H$Ifa$gdn $xxa$gd x< $xxa$gd x< $xx@&a$gd x<gd< $ f tcc$  xxa$gd   xxgd xxgdaP $xxa$gd x<hkd$$Ifl,"# t0644 laytn  " # $ / H g  2 C E F Q ʿ{oa{{oa{{o{S{{o{h/[hw~5CJ\aJh/[hw~5CJ]aJhB5CJ\]aJh/[hw~5CJ\]aJh/[hw~5CJaJh 5CJ\]aJh/[haP5CJ\]aJh/[haP5CJ]aJhaP5CJ\aJh5}h x<5CJ\aJhz6h x<CJ\aJhz6h x<CJaJ hz6h x<CJOJQJ^JaJ f 2 F i ! C d e ;[  xxgd/$  xxa$gd/ $xxa$gd/[$  xxa$gd  xxgd   xxgd $  xxa$gd Q g h i t w , @ A B H b d e :LWZʼ筼策󭋀uj\j\\jh/h/CJ\]aJhBCJ\]aJh`)CJ\]aJh/CJ\]aJh/[CJ\]aJh-_5CJ\]aJh/[5CJ]aJh/[h/[5CJ\]aJh/[h/[5CJ]aJh/[hw~5CJ]aJh/[hw~5CJ\]aJhB5CJ\]aJh 5CJ\]aJ$ZfU\frsu~rf~f]fRGRh(`h9CJaJh(`h<CJaJhza*CJ]aJh(`h<CJ]aJh(`h9CJ]aJh(`hs1CJ]aJhh<6CJ]aJh(`h(`5CJ\]aJh(`h(`5CJ]aJh &5CJ\aJhhaP6CJ]aJhjFNh/CJ\]aJhBCJ\]aJh/h/CJ\]aJh/CJ\]aJPQDPX]`s~ $If^gdyo $Ifgdyo $da$gd(` $dxa$gd(`$a$gd(`xxgdaP  xxgd/  "8DOOPQɽzne\PHh6CJaJh(`h65CJaJh65CJaJh]5CJaJh(`h]5CJaJhhCJaJh(`h0Q CJaJh(`h `CJaJh(`h-iCJaJh(`hs1CJaJh(`hs1CJ]aJh(`h,:CJ]aJh`)CJ]aJh(`h|aCJ]aJh(`hJ\CJ]aJhyoCJ]aJh(`h5l+CJ]aJ>[\!DOPXY`rĶpbpbpWOWOWOWhyoCJaJhhyoCJaJhyo56CJ\]aJ hhyo56CJ\]aJhh<6CJ]aJh(`6CJ]aJhhs15CJ\aJhh<5CJ\aJhh&5CJ\aJ%hh]B*CJaJnHphtHhh]6CJ]aJh YiCJaJh6CJaJhh]CJaJTKKKK>K $If^gdyo $Ifgdyokdu$$Ifֈ }# 6KQ'622 l22 l4aytyo(234>?GHOaûóóóæxjxjxóóóûóóhyo56CJ\]aJ hhyo56CJ\]aJhyo6CJ]aJh4 hyo6CJ]aJhyohh<56\]hyoCJaJh3 CJaJhhyoCJaJhyohyoCJaJhVJhyo5CJaJhVJhyo5CJ\aJhyohyoCJ\aJ)Bkd$$Ifֈ }# 6KQ'622 l22 l4aytyo $Ifgd6 $Ifgdyo(125kd$$Ifֈ }# 6KQ'622 l22 l4aytyo $Ifgd6 $Ifgdyo $If^gdyo234?GLObm $If^gdyo $Ifgdyo $da$gdyogdyo $da$gd(` TKKKK>K $If^gdyo $Ifgdyokd$$Ifֈ }# 6KQ'622 l22 l4aytyoKBBB5 $If^gdyo $Ifgdyokd $$Ifֈ }# 6KQ'622 l22 l4aytyo $Ifgd6 ()sgYNCNh5CJ\aJhyo5CJ\aJh4 h_l5CJ\aJhqE CJaJmHsHh4 h&CJaJmHsHh4 h_lCJaJmHsHhqE CJaJh4 h_l56CJaJhVJCJaJh4 h_lCJaJh4 hyo6CJ]aJhVJhyo5CJ\aJhVJ5CJ\aJhyohyoCJ\aJhhyoCJaJhyoCJaJ'()B7 $da$gdyokd.$$Ifֈ }# 6KQ'622 l22 l4aytyo $Ifgd6 $IfgdVJ)bQQ$dx$Ifa$gdqE tkdS$$Ifl0X 04 layt_l$d$Ifa$gd(`$ SBLG!*$]a$gd(`vvvvvvvvj $]a$gdY]gd< $da$gd(`tkd$$Ifl0X 04 layt_l <=EFGmnoȿtldtUE9h-xhYCJH*aJhhCJH*aJmH sH hhCJaJmH sH hCJaJhVCJaJh4 hYCJaJhY56CJ\]aJ h4 hY56CJ\]aJh4 h<6CJaJh4 h96CJaJh `6CJaJhY6CJaJhYhY5CJ\aJh4 hA5CJ\aJh4 h<5CJ\aJh4 h `5CJ\aJ '< $$Ifa$gdY $Ifgdyo$a$gd(`<=GorTKBK6K $$Ifa$gdY $IfgdY $Ifgdyokdc$$Ifֈ &#[sN#622 l22 l4alyt-xoqr}ogXHhhCJH*aJmH sH hhCJaJmH sH hCJaJh4 hY5CJ\aJhY5CJ\aJmHsHh-xhYCJ\aJmHsHh-xhYCJH*aJh-xCJH*aJhVCJaJh-xCJaJhYhY5CJ\aJ"hh5CJ\aJmHsHh-xhYCJ\aJh4 hYCJaJhYCJaJKB9B $IfgdY $Ifgdyokd $$Ifֈ &#[sN#622 l22 l4alyt-x $Ifgd66- $Ifgdyokd $$Ifֈ &#[sN#622 l22 l4alyt-x $Ifgd6 $IfgdY $$Ifa$gdY"789CLMstuwxñϋڂvh]hϋڂv]RhY5CJ\aJh-x5CJ\aJhYfLhY5CJ\aJh-xhYCJH*aJh-xCJH*aJhVCJaJhhYCJaJmHsHh5CJ\aJmHsH"hh5CJ\aJmHsHh-xhYCJ\aJh4 hYCJaJhYCJaJhhYCJH*aJmH sH hCJH*aJmH sH  "89B $Ifgd6 $$Ifa$gdY $Ifgdyo $IfgdBCMuxTKKK?K $$Ifa$gdY $Ifgdyokd $$Ifֈ &#[sN#622 l22 l4alyt-xKBBB6 $$Ifa$gdY $IfgdyokdI $$Ifֈ &#[sN#622 l22 l4alyt-x $Ifgd6  LB7 $da$gd(`kd$$Ifֈ &#[sN#622 l22 l4alyt-x $Ifgd6 $Ifgdyo  KLMɾraSaEa::h4 h-xCJaJhVJ56CJ\]aJh-x56CJ\]aJ h4 h-x56CJ\]aJh4 h<6CJ]aJh4 h6CJ]aJh-xh-x5\h-xhCJ\aJh-xh-xCJ\aJh-xh-xCJH*\aJh4 hYCJaJh-xCJaJhYCJaJh-xhY5CJ\aJh-xhYCJ\aJh-xh-xCJ\aJL $IfgdVJ $$Ifa$gd-x $$Ifa$gd(`$`$If]`a$gdt$$If^a$gd B$a$gd(` $da$gd(` TD0$ $$Ifa$gd(`$`$If]`^a$gdt$$If^a$gd Bkd$$Ifֈ #7$622 l22 l4ayt-x &(CDFGQST_`hjlv ֺ}rj}\r}h4 h_l56CJaJhVJCJaJh4 h$)"CJaJh4 h_lCJaJhtCJaJh4 h<CJ\aJh-xCJ\aJhVJCJ\aJh4 h_lCJ\aJh-xh-x5CJ\aJh4 h-x5CJ\aJh-x5CJ\aJh-xh-xCJ\aJh4 h-xCJaJh-xCJaJ$ 6kd$$Ifֈ #7$622 l22 l4ayt-x $Ifgd6 $Ifgd-x $$Ifa$gd-x (DGQ`i $Ifgd6 $$Ifa$gd-x $$Ifa$gd-x $$Ifa$gd(`$`$If]`^a$gd-x$$If^a$gd-xijTL33$ SBLG!*$]a$gd(`$a$gd(`kd-$$Ifֈ #7$622 l22 l4ayt-x  0{fU$dx$Ifa$gdqE $,dx$If^,a$gdqE tkdi$$Ifl0L,04 layt `$d$Ifa$gd(`012345T_{p{peZ{OGph\iCJaJh4 h_"CJaJh66CJ]aJh6CJ]aJh4 h<CJaJ h4 h<56CJ\]aJh4 h<6CJ]aJh4 h<5CJ\aJh4 hT5CJ\aJh65CJ\aJh5CJ\aJhT5CJ\aJhFh_lCJaJh4 h$)"CJaJh4 h_lCJaJhqE CJaJ01234ST_gossssh`TT $$Ifa$gd(`$a$gd(` $da$gd(`$ SL@*$]a$gd(`tkd$$Ifl0L,04 layt ` or}dkd$$IfrLUF>," ,  622 l4ayt $$Ifa$gd(` phhh\\\\\ $$Ifa$gd(`$a$gd(`kdB$$IfrLUF>," ,  622 l4ayt /@UqaXLLLL $$Ifa$gd(` $IfgdVJ$$If^a$gd(`kd$$IfrL/>,"n 7j 22 l4aVytVJ#'./?@TUV_`|ᷬꡙꐄ|tii[Mhjh<5CJ]aJhjhqH5CJ]aJh4 hPCJaJh\iCJaJh0Q CJaJhjh<5CJaJh-x5CJaJhqHCJaJh4 h_"CJaJh4 h#CJaJh4 hqH5CJaJh<5CJaJh4 h#5CJaJhu5CJaJhqH5CJaJh4 h<CJaJh4 h9CJaJUV`}qaXLLL $$Ifa$gd(` $IfgdVJ$$If^a$gd(`kd$$IfrL/>,"n 7j 22 l4aVytVJqaXXLLL $$Ifa$gd(` $IfgdVJ$$If^a$gd(`kd$$IfrL/>,"n 7j 22 l4aVytVJ#%./cde (OP£˜܊|thYNh(`h(`CJaJh(`h(`5CJ\]aJh(`h(`5CJaJh&CJaJ hh_" hh<h4 h<5CJ\aJh4 h$)"CJaJh4 h_"0JCJaJ#j)h4 h_"CJUaJjh4 h_"CJUaJh4 h|CJaJh4 h<CJaJh4 h_"CJaJh4 h<6CJ]aJqeXXeeee ?$If^?gdVJ $$Ifa$gd(`kd_$$IfrL/>,"n 7j 22 l4aVytVJqeeeeee $$Ifa$gd(`kdD$$IfrL/>,"n 7j 22 l4aVytVJP^_ g_S__SNNgd(` $xxa$gdaP$a$gd(`kd$$IfֈL/H>,"U 7j 4aVytVJP]^_ij    F e f ػ꣚؈ʻ|pbWLh(`5CJ\aJh5CJ\aJh(`h(`CJ\]aJh(`5CJ\]aJhaP5CJ\]aJhaPCJ]aJh6CJ]aJhza*CJ]aJh(`h$CJ]aJh(`h(`CJ]aJh(`h(`5CJ\]aJh(`h(`5CJ]aJh(`CJ]aJh<CJ]aJh(`h<CJ]aJh-xCJ]aJ f !4!!!W";#Y$%%&&'u'v''( $ & Fa$gdjFN $@&a$gdjFN$a$gdjFN $ & Fa$gd<$a$gd<gd<xxgdaPgd(` !!!!4!%%&&'F'`'e'f'v''''((**++}000011h2l2p2}222222yyyynnnfnhp)CJaJh4 h CJaJh4 h]aCJaJh4 hOr5CJaJh4 h<5CJaJh4 h7FCJaJh4 hT5CJ\aJh4 hPCJaJh4 h<CJaJh4 h<5CJ\aJh(`5CJ\aJh(`h(`5CJ\]aJh)5CJ\]aJ((3))"**+++,^--.L//|0}000X111 $ & F a$gdjFN $@&a$gdjFN $ & F@&a$gdjFN $ & Fa$gdjFN $ & F@&a$gdjFN$a$gdjFN $ & Fa$gdjFN111112222393}333!4d45L66C7 $ & F a$gdjFN $@&a$gdjFN $ & F @&a$gdjFN $ & Fa$gdjFN $ & F a$gdza* $ & F a$gdjFN$a$gdjFN $ & F a$gdjFN222 338393\3|33!44455666777T8t8u89996:V:;;;; ;4;6;ڸڸڭڸڸڸڸڥڝڕyj^hjFN5CJ\]aJhjFNhjFN5CJ\]aJhjFNCJaJhjFNhjFN5CJaJhaPCJaJh<CJaJh `CJaJhtCJaJh4 h?gCJaJh4 h$)"CJaJh4 h<5CJaJh4 h]aCJaJh4 h<CJaJhp)CJaJh4 hza*CJaJhza*CJaJ#C7B8u8999996:::;;;6;\;];^;;;;;<?xxgdaPgdjFN $xxa$gdaP $ & F a$gdjFN$a$gdjFN $ & F a$gdjFN6;[;\;];^;h;i;;;;;;;;;;;;;<<< = ====1=ȿ߿ȜȿyqfqTyGh!hjFN0JCJaJ#jh!hjFNCJUaJh0Q hjFNCJaJhjFNCJaJjhjFNCJUaJh4 hjFNCJaJhjFN5CJ\]aJhjFN5CJ]aJhza*CJ]aJhjFNhjFN5CJ\]aJhjFNCJ]aJhjFNhjFN5CJ]aJhaPCJ]aJh<CJ]aJhjFNhjFNCJaJhjFNhjFNCJ]aJ1=2=3=4=%>@>I>K>>>)?*?C?D?????@@+@0@=@>@W@\@i@@@@@@@@һһʟ럌}}pbYhjFNCJ]aJhjFNhjFN5CJ]aJhaPCJ]aJmH sH hSJhjFNCJaJmH sH $hSJhjFNCJaJmH nHsH tHh0Q hjFNCJaJ h4 hjFN>*B*CJaJphjh4 hjFNCJUaJh.CJaJh4 hjFNCJaJ jh4 hjFNCJaJhjFNCJaJjhjFNCJUaJ!???@=@>@F@i@@@AA7AxA C C+CtCDD $IfgdJdgd3 $xxa$gdaP $7$8$H$a$gdjFNxxgdaPgdjFNxxgd/[$ & F^`a$gdjFN$a$gdjFN@@@@@@AA!A"A6A7AxAAAAAB6BnBBBBBBBBC C Cֿ䐄{rri]rNhB hjFN5CJ\]aJhB hCJ]aJhp)CJ]aJhjFNCJ]aJh9RCJ]aJhB hjFNCJ]aJhCJ]aJh-_5CJ\]aJhjFNCJ\]aJhjFNhjFN5CJ\]aJhaPCJ\]aJhaPhjFNCJ]aJhaPhjFNCJ\]aJhjFN5CJ\]aJh4 hjFN5CJ\]aJ C CCC)C*C=CECFCGCHCSCTCUCVCfCiCsCtCDDDDǸ|ǚj]P]=%hhJdB*CJaJnHph"""tHhhJdCJPJaJhh3 CJPJaJ# jhh\Dn5CJ\]aJhhYB5CJ\]aJhh5CJ\]aJhh3&y5CJ\]aJhh3 5CJ\]aJhh\Dn5CJ\]aJhhp)5CJ\]aJhhjFNCJ\]aJhhjFN5CJ\]aJh5CJ\]aJDD0E1E2E $IfgdJdTkd$IfK$L$0/fD t634BaytJd $IfgdJdK$h$If`hgdJdK$2E3EHEJEE $IfgdJdK$h$If`hgdJdK$ $IfgdJd\kd$$If0#FF t%622 l4Ba5ytJdD3EHEEEEEEFFFFF(F+FAFBFfFiFjFoFqFFFF$G%GEGFG`G$H%H&H{HH+I,Iyylyhhh9uCJPJaJhp)h9uCJPJaJh9uCJPJaJhVCJPJaJhh) CJPJaJhhOCJPJaJhh3 CJPJaJhhJdCJPJaJhhJd<CJaJnHtH%hhJdB*CJaJnHph"""tHhhJdCJaJnHtH$EEEEEE4Tkd$IfK$L$0/fD t634BaytJd $IfgdJdK$h$If`hgdJdK$ $IfgdJdTkd$IfK$L$0/fD t634BaytJdEEEEEF $IfgdJdK$h$If`hgdJdK$\kdf$$If0#FF t%622 l4Ba5ytJd $IfgdJdFFFF(F)F4TkdY$IfK$L$0/fD t634BaytJd $IfgdJdK$h$If`hgdJdK$ $IfgdJdTkd$IfK$L$0/fD t634BaytJd)F*F+F@FBFfF $IfgdJdK$h$If`hgdJdK$\kd$$If0#FF t%622 l4Ba5ytJd $IfgdJdfFgFhFiFjF%H&HFA<Agd9ugd3 \kd $$If0#FF t%622 l4Ba5ytJd $IfgdJdTkdL $IfK$L$0/fD t634BaytJd&H,I-I.I/I0IIIIIII`ykd?!$$IfFF3c$&X'''6    44 Fa!pyt[8 $$Ifa$gdh $Ifgdh@&gd\Dn@&gdVgd3 ,I-I0IFI|IIIIIIII JJJJJJJ1J4J5JGJJJJKKKKKKKK/LCLDLFLGLNLrL}LLMٽ~shh{CJaJhK,Ch{5CJ\aJh[8h{5CJaJh[8h{CJ\aJh[8h{CJaJh[8h{5CJ\aJhh{6CJPJaJhhp)6CJPJaJhh) 6CJPJaJh6CJPJaJhp)hV5CJ\aJ+IIIIIIIIJ> $$Ifa$gdhkd!$$IfFr3c$&X'L 'L 'L 'L '644 Fa!p2yt[8 $$Ifa$gdhIIIIJ Jxoco $$Ifa$gdh $Ifgdhzkd"$$IfF4F3c$&X''L '6    44 Fa!pyt[8 $$Ifa$gdh J J JJJJJ{{occ $$Ifa$gdh $$Ifa$gdh $Ifgdhzkd#$$IfF4F3c$X'L '6    44 Fa!pyt[8JJJJ1J3JTKK?3 $$Ifa$gdh $$Ifa$gdh $Ifgdhkd$$$IfF4r3c$X'L 'L 'L 'L '644 Fa!p2yt[83J4J5J9J=JAJFJlcWWWW $$Ifa$gdh $Ifgdhkd%$$IfF4\3c$X'L ''L '644 Fa!p(yt[8FJGJHJ]JjJJJTK???? $$Ifa$gdh $Ifgdhkd&$$IfF4r3c$X'L 'L 'L 'L '644 Fa!p2yt[8JJJJJJJTK???? $$Ifa$gdh $Ifgdhkd'$$IfF4r3c$X&L &L &L 'L '644 Fa!p2yt[8JJJJJJJTKKKKK $Ifgdhkd($$IfF4r3c$X&L &L &L 'L '644 Fa!p2yt[8JKKK K KKTK???? $$Ifa$gdh $Ifgdhkd)$$IfF4r3c$X'L 'L 'L 'L '644 Fa!p2yt[8KKK)K>KUKeKTK???? $$Ifa$gdh $Ifgdhkd*$$IfF4r3c$X'L 'L 'L 'L '644 Fa!p2yt[8eKfKgK{K|KKKTK???? $$Ifa$gdh $Ifgdhkdu+$$IfF4r3c$X'L 'L 'L 'L '644 Fa!p2yt[8KKKKKKKTKKKK? $$Ifa$gdh $Ifgdhkd],$$IfF4r3c$X'L 'L 'L 'L '644 Fa!p2yt[8KKKKKKKTK???? $$Ifa$gdh $IfgdhkdE-$$IfF4r3c$X'L 'L 'L 'L '644 Fa!p2yt[8KKKKKKKTK???? $$Ifa$gdh $Ifgdhkds.$$IfF4r3c$X'L 'L 'L 'L '644 Fa!p2yt[8KKKL!L"L-LTK???? $$Ifa$gdh $Ifgdhkd/$$IfF4r3c$X'L 'L 'L &L '644 Fa!p2yt[8-L.L/L9LCLDLELTKKK?? $$Ifa$gdh $Ifgdhkd0$$IfF4r3c$X'L 'L 'L &L '644 Fa!p2yt[8ELFLGLHLILMLTK??? $$Ifa$gdh $Ifgdhkd1$$IfF4r3c$X'L 'L 'L 'L '644 Fa!p2yt[8MLNLOLPLQLpLlcWWW $$Ifa$gdh $Ifgdhkdu2$$IfF4\3c$X'L 'L ''644 Fa!p(yt[8pLqLrLsLtLLLlccWcW $$Ifa$gdh $Ifgdhkd}3$$IfF4\3c$X'L L '644 Fa!p(yt[8LLLL2M]MMMOTOOOOOOJgdp)gd{kd4$$IfF4r3c$X'L 'L 'L 'L '644 Fa!p2yt[8MM!NRNOOOOOOPPTTT˽ynaThVJh|CJPJaJhVJh(CJPJaJh6CJPJaJhVJhp)5CJPJaJhVJhCJPJaJhVJhp)CJPJaJhVJhp)6CJPJaJhVJh6CJPJaJh*\h6CJPJaJ *h/.hp)5CJPJaJhhp)CJaJhhCJPJaJhhp)CJPJaJ OOOPQQ(QQ\R]R~R!SSSSSHUUUUxVVVWW6X7X@&gdf@&gd@&gdp) d@&gdp)TTTTTU;U $7$8$H$Ifgd|$$7$8$H$Ifa$gd Yi$$7$8$H$Ifa$gd\Dnkd\6$$IflF=,"    t06    44 laPytmqqqqqn]]O $7$8$H$Ifgd|$$7$8$H$Ifa$gd Yikd7$$IflF=,"    t06    44 laPytmqqq[r\r]r^r`rn^^RJJEgd5l+$a$gd Yi $  a$gd Yi$  7$8$H$a$gd Yikd7$$IflF=,"    t06    44 laPytm\r]r^r_r`rrrsusvsssssssssssssstʼxx`SL>h4 h5CJ\aJ hh<h!h{r0JCJaJ/jW8h!h{r>*B*CJUaJph h4 h{r>*B*CJaJphh{r>*B*CJaJph#jh{r>*B*CJUaJphhI.CJaJh4 h<CJaJh4 h<5CJ\aJhRchI.CJaJh5l+h5l+CJOJQJaJhoh5l+CJaJhoh5l+<CJaJnHtH`rrr4s5ssss5t6tttt $$Ifa$gdu $$Ifa$gd< $]a$gd ` $]a$gd< $xxa$gdaP$a$gd<gd<xxgdaP t4t5t6t8tctttttttttuu`uau}u~uuuvvv v1v7vwwwwwwxܬܬ܋}qcXh =h =CJaJh4 h5CJ\aJh4 h<>*CJaJh4 h6CJ]aJh4 h<6CJ]aJh4 h{rCJaJh{rCJaJh<CJaJhuh<5CJaJhuhu5CJaJh `CJaJh YiCJaJh4 h<CJaJh4 h<5CJ\aJh)5CJ\aJ"tttttRN & F$Eƀ+֦-Ifgd< $Ifgd<Vkdr9$$If0H"622 F4ayt4ttttttuu$uDuau~u & F$Ifgd< $Ifgd<Vkd:$$If0H"622 F4ayt4 ~uuvvMvNvwwwwwwww 3gd = $xxa$gdaP$a$gd Yi $]a$gd Yi]gd<Vkd:$$If0H"622 F4ayt4 wwXxYxxxxx,y-yRylymynyoyyyy||&| $xxa$gdaP$a$gd Yi 3gd = 30^0`gd = 3,^,`gd =xxmyoypyqywyyyyyyyyyy{||&|G|q||||||G}Q}R}}}};~?~G~I~q~˿wogggwowoow_gh)wCJaJh kCJaJhjCJaJ *hjhjCJaJh4 hCJaJh4 h6CJaJh4 h5>*CJaJh4 h5CJH*aJh,:5CJaJh4 h5CJaJh4 h4 5CJaJh =hH8ACJaJh =h<CJaJh =h =CJaJh =CJaJ$q~r~w~~~~~~~~~~~~~~~ #%+,HIJmstu݀ހ߀`/0./0Ǭҙǎh9uCJaJh9uhCJaJh"b]CJaJhJdh3&yCJaJhJdhCJaJh!CJaJh kCJaJh4 h!CJaJhCJaJh)wCJaJh4 h_lCJaJh4 hCJaJhqE CJaJ1&|IJtuހ߀/0/0+,„45!gd9u$ & F hh^ha$gd!!gd"b]$ & F hh^ha$gd Yi $h^ha$gd!$ & F hh^ha$gd Yi؃ك*+,„345&7-./2<='͉̉׉؉徳徳徳徳徳徳徳圔~sshZchZcCJaJhZch!CJaJhZchCJaJhjCJaJ *hjhjCJaJh4 h/CJaJh4 h!CJaJhCJaJh4 h0JCJaJ#jM;h4 hCJUaJh4 hCJaJjh4 hCJUaJ*5./-.0gd x< hh7$8$H$^h`gd x< $dha$gd$a$gd Yi$a$gdZc$ & F hh^ha$gdZc $h^ha$gd!$ & F hh^ha$gd Yi*./0123 !"#)*+̽{wowowowowd\dwRLRL hJd0JjhJd0JUh2ACJaJh2Ah2ACJaJjhYPUhYP hpI"hJdh_EhJdCJaJnHtHhJdB*CJaJphfhwhJdB*CJaJphf!jhwhJd0JCJUaJh*h5l+CJaJmH sH h*h*mH sH h4 h_lCJaJh4 hCJaJhZchZcCJaJhZcCJaJ!"+,- $dha$gdgd3mX !gd3mXh]hgdyng &`#$gd'.^  Bgd2A+-´~oh*h5l+CJaJmH sH hYP h3mXhJdh2ACJaJmHnHuh3mXhJdCJaJ%jh3mXhJdCJUaJmH sH hJdCJOJQJ^JaJ h2AhJdCJOJQJ^JaJh2Ah CJaJnHtHh2AhJdCJaJnHtHh2AhJdCJaJhJd21h:p9u/ =!"#$% s$$If!vh#v":V l t065#ytn#$$If!vh#v#v #v#v#v6#vK:V Q'655 55565K/ / / / / / /  / 22 l22 l4 aytyo#$$If!vh#v#v #v#v#v6#vK:V Q'655 55565K/ / / / / / / /  22 l22 l4 aytyo#$$If!vh#v#v #v#v#v6#vK:V Q'655 55565K/ / / / / / / /  22 l22 l4 aytyo#$$If!vh#v#v #v#v#v6#vK:V Q'655 55565K/ / / / / / /  / 22 l22 l4 aytyo#$$If!vh#v#v #v#v#v6#vK:V Q'655 55565K/ / / / / / / /  22 l22 l4 aytyo#$$If!vh#v#v #v#v#v6#vK:V Q'655 55565K/ / / / / / / /  22 l22 l4 aytyo$$If!vh#vX#v :V l05X5 4yt_l$$If!vh#vX#v :V l05X5 4yt_l-$$If!vh#v#v#v[#vs#vN#v:V #6555[5s5N5/ /  / / / /  / / / 22 l22 l4 alyt-x;$$If!vh#v#v#v[#vs#vN#v:V #6555[5s5N5/ /  / / / /  / / / /  22 l22 l4 alyt-x;$$If!vh#v#v#v[#vs#vN#v:V #6555[5s5N5/ /  / / / /  / / / /  22 l22 l4 alyt-x;$$If!vh#v#v#v[#vs#vN#v:V #6555[5s5N5/ /  / / / /  / / / /  22 l22 l4 alyt-x;$$If!vh#v#v#v[#vs#vN#v:V #6555[5s5N5/ /  / / / /  / / / /  22 l22 l4 alyt-x;$$If!vh#v#v#v[#vs#vN#v:V #6555[5s5N5/ /  / / / /  / / / /  22 l22 l4 alyt-x,$$If!vh#v#v#v7#v#v#v:V $65557555/ /  / / / /  / / / 22 l22 l4 yt-x:$$If!vh#v#v#v7#v#v#v:V $65557555/ /  / / / /  / / / /  22 l22 l4 yt-x:$$If!vh#v#v#v7#v#v#v:V $65557555/ /  / / / /  / / / /  22 l22 l4 yt-x$$If!vh#v#v,:V l055,4ayt `$$If!vh#v#v,:V l055,4ayt `$$IfL!vh#v #v, #v#v #v:V 65 5, 55 5/ /  / 22 l4 ayt$$IfL!vh#v #v, #v#v #v:V 65 5, 55 5/ / / /  22 l4 ayt$$IfL!vh#v#vn #v7#vj #v:V 55n 575j 5/ /  / 22 l4 aVytVJ$$IfL!vh#v#vn #v7#vj #v:V 55n 575j 5/ / / /  22 l4 aVytVJ$$IfL!vh#v#vn #v7#vj #v:V 55n 575j 5/ / / /  22 l4 aVytVJ$$IfL!vh#v#vn #v7#vj #v:V 55n 575j 5/ / / /  22 l4 aVytVJDyK  www.psy.utwente.nl/afstudeerwebyK fhttp://www.psy.utwente.nl/afstudeerwebyX;H,]ą'c$$IfL!vh#v#vn #v7#vj #v:V 55n 575j 5/ / / /  22 l4 aVytVJ$$IfL!vh#v#v#vU #v7#vj #v:V ,555U 575j 5/ 4 aVytVJDyK www.utwente.nl/psyyK Lhttp://www.utwente.nl/psyyX;H,]ą'cl$IfK$L$!vh#v#v_:V t655934 BytJd$$If!vh#v#v:V t%655/ 22 l4 Ba5ytJdl$IfK$L$!vh#v#v_:V t655934 BytJdl$IfK$L$!vh#v#v_:V t655934 BytJd$$If!vh#v#v:V t%655/ 22 l4 Ba5ytJdl$IfK$L$!vh#v#v_:V t655934 BytJdl$IfK$L$!vh#v#v_:V t655934 BytJd$$If!vh#v#v:V t%655/ 22 l4 Ba5ytJdl$IfK$L$!vh#v#v_:V t655934 BytJd$$If!vh#v#v:V t%655/ 22 l4 Ba5ytJd$$If!!vh#vX#v:V F'6,5X59/ 4 Fa!pyt[8$$If!!vh#vX#vL :V F'6,5X5L 9/ 4 Fa!p2yt[8$$If!!vh#vX#v#vL :V F4'6)v+,,5X55L 9/ / / / / / / 4 Fa!pyt[8$$If!!vh#vX#v#vL :V F4'6+,,5X55L 9/ / / / / / 4 Fa!pyt[8:$$If!!vh#vX#vL :V F4'6+,,5X5L 9/ / / /  / / /  / / / 4 Fa!p2yt[8$$If!!vh#vX#vL #v#vL :V F4'6+,,5X5L 55L 9/ /  / / / 4 Fa!p(yt[8$$If!!vh#vX#vL :V F4'6+,,5X5L 9/ / / / 4 Fa!p2yt[8$$If!!vh#vX#vL :V F4'6+,,5X5L 9/ / / / 4 Fa!p2yt[8$$If!!vh#vX#vL :V F4'6+,,5X5L 9/ / / / 4 Fa!p2yt[8$$If!!vh#vX#vL :V F4'6+,,5X5L 9/ /  / / / 4 Fa!p2yt[8$$If!!vh#vX#vL :V F4'6+,,5X5L 9/ / / / 4 Fa!p2yt[8$$If!!vh#vX#vL :V F4'6+,,5X5L 9/ / / / 4 Fa!p2yt[8$$If!!vh#vX#vL :V F4'6+,,5X5L 9/ / / / 4 Fa!p2yt[8,$$If!!vh#vX#vL :V F4'6+,,5X5L 9/ / /  / / / / / / 4 Fa!p2yt[8:$$If!!vh#vX#vL :V F4'6+,,5X5L 9/ /  / / / /  / / / / 4 Fa!p2yt[8$$If!!vh#vX#vL :V F4'6+,,5X5L 9/ / / / 4 Fa!p2yt[8$$If!!vh#vX#vL :V F4'6+,,5X5L 9/ / / / 4 Fa!p2yt[8$$If!!vh#vX#vL :V F4'6+,,5X5L 9/ /  / / / 4 Fa!p2yt[8$$If!!vh#vX#vL #v:V F4'6+,,5X5L 59/ / / / / / 4 Fa!p(yt[8$$If!!vh#vX#vL #v:V F4'6+,,5X5L 59/ / / / / / 4 Fa!p(yt[8,$$If!!vh#vX#vL :V F4'6+,,5X5L 9/ / / /  / / / /  / 4 Fa!p2yt[8$$IfP!vh#v #v #v :V l t065 5 5 / aPytm$$IfP!vh#v #v #v :V l t065 5 5 / aPytm$$IfP!vh#v #v #v :V l t065 5 5 / aPytm$$IfP!vh#v #v #v :V l t065 5 5 / aPytmDyK  www.utwente.nl/psy/afstudeerwebyK fhttp://www.utwente.nl/psy/afstudeerwebyX;H,]ą'c$$If!vh#v#v:V 655/ /  / 22 F4 ayt4$$If!vh#v#v:V 655/ / / /  22 F4 ayt4$$If!vh#v#v:V 655/ / / /  22 F4 ayt4DyK !http://utwente.sona-systems.com/yK Bhttp://utwente.sona-systems.com/^# 02 0@P`p2( 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p8XV~_HmHnHsHtHL`L ONormal$CJOJQJ^J_HaJmHsHtH N@N -i Heading 1$<@&5CJ KH \aJ `@`  p) Heading 2$<@&$56CJOJPJQJ\]^JaJj@j 9* Heading 8$$8d@&^86@CJKH^JaJmH sH DA`D Default Paragraph FontRi@R  Table Normal4 l4a (k (No List 6U`6 # Hyperlink >*B*ph2B2 9* Body TextxFV`F 9FollowedHyperlink >*B* phXO"X -i wh-normal)B*CJOJQJ^J_HaaJmH phsH 4 @24 yng0Footer  p#.)@A. yng Page Number4@R4 kHeader  p#H@bH b. Balloon TextCJOJQJ^JaJB'`qB pBComment ReferenceCJaJ<@< pB Comment TextCJaJJoJ pBComment Text CharOJQJ^JtH @j@@ pBComment Subject5\VoV pBComment Subject Char5OJQJ\^JtH 6@6  x< Footnote TextToT  x<Footnote Text CharCJOJQJ^JaJtH @&`@ x<Footnote ReferenceH*FoF N0 Footer CharCJOJQJ^JaJtH \o\ p)Heading 2 Char(56CJOJPJQJ\]^JaJtH @@@ za* List Paragraph !^j#j Jd Table Grid7:V"0"PK![Content_Types].xmlN0EH-J@%ǎǢ|ș$زULTB l,3;rØJB+$G]7O٭V$ !)O^rC$y@/yH*񄴽)޵߻UDb`}"qۋJחX^)I`nEp)liV[]1M<OP6r=zgbIguSebORD۫qu gZo~ٺlAplxpT0+[}`jzAV2Fi@qv֬5\|ʜ̭NleXdsjcs7f W+Ն7`g ȘJj|h(KD- dXiJ؇(x$( :;˹! I_TS 1?E??ZBΪmU/?~xY'y5g&΋/ɋ>GMGeD3Vq%'#q$8K)fw9:ĵ x}rxwr:\TZaG*y8IjbRc|XŻǿI u3KGnD1NIBs RuK>V.EL+M2#'fi ~V vl{u8zH *:(W☕ ~JTe\O*tHGHY}KNP*ݾ˦TѼ9/#A7qZ$*c?qUnwN%Oi4 =3N)cbJ uV4(Tn 7_?m-ٛ{UBwznʜ"Z xJZp; {/<P;,)''KQk5qpN8KGbe Sd̛\17 pa>SR! 3K4'+rzQ TTIIvt]Kc⫲K#v5+|D~O@%\w_nN[L9KqgVhn R!y+Un;*&/HrT >>\ t=.Tġ S; Z~!P9giCڧ!# B,;X=ۻ,I2UWV9$lk=Aj;{AP79|s*Y;̠[MCۿhf]o{oY=1kyVV5E8Vk+֜\80X4D)!!?*|fv u"xA@T_q64)kڬuV7 t '%;i9s9x,ڎ-45xd8?ǘd/Y|t &LILJ`& -Gt/PK! ѐ'theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsM 0wooӺ&݈Э5 6?$Q ,.aic21h:qm@RN;d`o7gK(M&$R(.1r'JЊT8V"AȻHu}|$b{P8g/]QAsم(#L[PK-![Content_Types].xmlPK-!֧6 0_rels/.relsPK-!kytheme/theme/themeManager.xmlPK-!0C)theme/theme/theme1.xmlPK-! ѐ' theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsPK]  0; Q ZoP 26;1=@ CD,IMTbklp\rtxq~+GJLMOPRX\_bgjotw{} f 2)<BL i0oU (1C7?D2EEEF)FfF&HII JJ3JFJJJJKeKKKKK-LELMLpLLO7X)blpFqqq`rtt~uw&|5HIKNQSTUVWYZ[]^`acdefhiklmnpqrsuvxyz|~.d45156)7C7ukkk{{{XXXXX07!!@ @H 0(  0(  B S  ?=[  (:QTU "$7DOV   ' O Q X  R J w   ! # O P X ] ` ~ ? G D<oqrsx!ST[\ijuwxy~   7KLMNknsw{  "(BDFGPQSUVZ[ 0RST@HIT}#$.ePE_i`befuw 2!3!!!!"""""""####$$$$]%^%%%&&&&K'L'''{(}((())*******M+|+}+++,,--K.L...B/C/A0B0t0u0001192:2V2W23 4\4,6@6D6G6L6677888899+;E;H;S;;;/<<<<r>>>>>?C@e@@@AAA+AGAgAAAAAAAAAAAAAAAAAAA B BBBB1B5B9B=BABHBTBXB]BhBjBvBBBBBBBBBBBBC C CCC)C>CTCgC{CCCCCCCCCCCCCCCCD"D-D9DCDQDTD`DpDDDDDDDD2E4ESEWE]E_EEEEEEEEEF"FRFFLGGGGGGGGGH6H=HgHrHxHzH}HHHHIIGIOIIIIIIIII.J3JJJTJ\J]JwJJJJJJJJKKKKK!KKKKKKKL LL%L;L>LsLLLLLLLLL.M;MHMMMMMMMNN-N4N^NfNoNqNtNxNNNNNNNNOO O;OCO_ObOtO{OOOOOOO!P%P-P7PKPPPkPsPPPPPPPPPPPuQQQQQQQQQQR&R.R1R4R8RRRRRRRRRSS7S:SLSSS}SSSSSS T)TGTHTgToTTTTTTTTTTTTT(U4U[UaUkUoUrUyUUUUUUUUUU VfVmVVVVVVVVVWW$W+WUW]WfWhWkWnW|W~WWWWX6X>XZX]XoXvXXXXXXXXXFYPYvY{YYYYYYYZZZZZZ'Z)ZZZZZZZZZZZZZ[[*[1[[[c[k[n[q[t[[[[[ \\\\\\8\=\X\`\|\\\\\\\\\\\\[]d]q]y]z]{]]]]]]]]]]]] ^!^"^)^+^/^A^O^X^`^l^^^^^^^^^^^^^__4_A_S_X____aabb4d@dkjjjj"k4k5kfkkkkkll4lZllllllllm\mmmmn;nMnNn&oSoooooooooooppp ppp)p+pBpIpQpepfpipwpyppppppppppqqq+q8qHqRq`qcqkqqsttt7tttu5uwuuv'vZv^vvvvv!w,w-wHwJw[wwxxVxuxxxxxxxxxUyny~yyz0zzz.{E{{{{{||*|,|||}5}}}}}~~~~-awy*/0"*-Ix{CdpL[fD g r )<="9x  (24T_@g4v##}((X))*9++!,778i8 ;+;<<<<3=J=====>>+>B>ABBDGGKKMMNO7PLPQQRR)THTWXPYwYZZ\9\{]]A^l^_`daaPghghi/iGi^iimjjukklDmo pRqpqt&t/0"y,@ ; < = > E E 0 0 &&=FGGnn78AACLhh24"96979x9n:::::::::: ; ;j;j;<<>>$?&@{@@@@,A0AAAEEKKWW__cdddukkqqttGuRuuuy.z.{0{2=́؁../"-- [W `5Z p{ +h%|/.P'@$t+oںb0#_&bj&;>,n)D3Ԕ[X03jl4H{&k@`5@ڳ&3fDzD;Q{E 4{3N\gwT (?1T$l"WI>XO|mHwry]jhy<^`OJPJQJ^Jo(-^`OJQJ^Jo(hHop^p`OJQJo(hH@ ^@ `OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHo^`OJQJo(hH^`OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHoP^P`OJQJo(hH hh^h`o(hH.h ^`o(hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.^`OJPJQJ^Jo(-^`OJQJ^Jo(hHop^p`OJQJo(hH@ ^@ `OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHo^`OJQJo(hH^`OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHoP^P`OJQJo(hH^`OJPJQJ^Jo(-^`OJQJ^Jo(hHop^p`OJQJo(hH@ ^@ `OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHo^`OJQJo(hH^`OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHoP^P`OJQJo(hH hh^h`o(hH.hh^h`o(.0^`0o(..0^`0o(... 0^`0o( .... 88^8`o( ..... 88^8`o( ...... `^``o(....... `^``o(........hh^h`OJ PJQJ ^J.0^`0o(.0^`0o(..0^`0o(... 0^`0o( .... 88^8`o( ..... 88^8`o( ...... `^``o(....... `^``o(........h^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHohpp^p`OJQJo(hHh@ @ ^@ `OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHoh^`OJQJo(hHh^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHohPP^P`OJQJo(hH hh^h`o(hH.0^`0o(.0^`0o(..0^`0o(... 0^`0o( .... 88^8`o( ..... 88^8`o( ...... `^``o(....... `^``o(........^`o(.^`.pLp^p`L.@ @ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PLP^P`L. hh^h`o(hH.0^`0o(.0^`0o(..0^`0o(... 0^`0o( .... 88^8`o( ..... 88^8`o( ...... `^``o(....... `^``o(........hh^h`OJPJQJ^Jo(hH-^`OJPJQJ^Jo(- L^`LhH. ^`hH.   ^ `hH. [L[^[`LhH. ++^+`hH. ^`hH. L^`LhH.^`CJOJPJQJ^Jo(-^`OJQJ^Jo(hHopp^p`OJQJo(hH@ @ ^@ `OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHo^`OJQJo(hH^`OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHoPP^P`OJQJo(hH hh^h`o(hH. hh^h`o(hH.hh^h`5o(hH.h @ @ ^@ `o(hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.h ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.^`OJQJo(hH  88^8`o(hH.  ^ `OJQJo(hH  ^ `OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHoxx^x`OJQJo(hHHH^H`OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHo^`OJQJo(hH ^`OJQJo( ^`OJQJo( pp^p`OJQJo( @ @ ^@ `OJQJo( ^`OJQJo( ^`OJQJo( ^`OJQJo( ^`OJQJo( PP^P`OJQJo(^`OJPJQJ^Jo(-^`OJQJ^Jo(hHopp^p`OJQJo(hH@ @ ^@ `OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHo^`OJQJo(hH^`OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHoPP^P`OJQJo(hHh^`OJQJo(hH ^`hH.  L ^ `LhH.   ^ `hH. xx^x`hH. HLH^H`LhH. ^`hH. ^`hH. L^`LhH. hh^h`o(hH.0^`0o(.0^`0o(..0^`0o(... 0^`0o( .... 88^8`o( ..... 88^8`o( ...... `^``o(....... `^``o(........ ^`hH.o^o`OJQJ^Jo(hHo? ^? `OJQJo(hH ^ `OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHo^`OJQJo(hH^`OJQJo(hHO^O`OJQJ^Jo(hHo^`OJQJo(hHh^`5o(hH.h ^`hH.h pLp^p`LhH.h @ @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PLP^P`LhH.^`OJPJQJ^Jo(-^`OJQJ^Jo(hHopp^p`OJQJo(hH@ @ ^@ `OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHo^`OJQJo(hH^`OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHoPP^P`OJQJo(hHh^`OJQJo(hH ^`hH.  L ^ `LhH.   ^ `hH. xx^x`hH. HLH^H`LhH. ^`hH. ^`hH. L^`LhH.h8^8`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHoh ^ `OJQJo(hHh ^ `OJQJo(hHhx^x`OJQJ^Jo(hHohH^H`OJQJo(hHh^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHoh^`OJQJo(hH^`OJQJo(hH ^ `OJQJ^Jo(hHow ^w `OJQJo(hHG^G`OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHo^`OJQJo(hH^`OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHoW^W`OJQJo(hH  \ \ ^\ `6o(hH. ^`hH.  L ^ `LhH.   ^ `hH. xx^x`hH. HLH^H`LhH. ^`hH. ^`hH. L^`LhH. hh^h`o(hH. ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH. hh^h`o(hH.h ^`o(hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.X03 _& wry3fD.@[W bjhy?1T@h%;>,|m3N&k@j&4P'wT)D3+ol"WQ{E I>X 5Z {  0u0- 0u0- aL" -Đ$Y.B@`NpV                  X֔pI<       !~~:]ڿf 0G ,#ZLt:&R tSdB̧p6w0ByY)(        ReY        |L =d2O< S6Fpwoe:&bId2Ooe:]S al&bIFpway al:94|af-4\E@H,:UX ^ d  , B  0Q s 3 qE ^DIb%Q\]]s1\Y|yG(SF0C^e?9R{|3 4 G!?r!$)"G"_" &*:&6(p)9*za*5l+,g, -u-s.I.n8/w?//:3b3I4646C 7x9< x< =G>Z>2AH8A BwBYBpBwB0C7F HVJ@ KYfL5MGMqwMNjFNP2PH>PaPoYQYpQ8R#T BTyT?W3mXYyYZvgZJ[J\"b]'.^A`^ `]abZcNe?gyngh Yi\i &jWj_l%m}(m\DnNnfoyo ;qOrGs tUuRv2w7wgx4{x3&y5yZy zwzH{N{|K|~l}[8mf F#*/./)Zj@iO*\ {Z)!>YP}cZP9g)wBlM}Dg# u?A V ,<w}JdXTM/-_(`(ZRc9QVsxh]5 f9=q*j(g4) )XzU`)<9QR/7SJ/[U-x 09u!E[qHjwLT$g.\d .cPjwOo{rs$t &I_!i-[ x-ii kRv|kTxPTZl/)TY`u] n9=b.5w~02@@Unknownsmeetssi G*Ax Times New Roman5Symbol3. *Cx Arial;Wingdings7.@Calibri7@Cambria7. [ @Verdana5. .[`)Tahoma?= *Cx Courier NewA. Arial NarrowA$BCambria Math"1h(G(G%g.oC.oC!r4 3qHX ?<2! xx qBIJLAGE B2 Opleidingsspecifieke bijlage van de Onderwijs- en Examenregeling voor de Bacheloropleiding Psychologie Holsbeeke)Peijster - Terpelle, M.W.J. (Marijke, GW)|                       Oh+'0x  T`   tBIJLAGE B2 Opleidingsspecifieke bijlage van de Onderwijs- en Examenregeling voor de Bacheloropleiding Psychologie HolsbeekeNormal,Peijster - Terpelle, M.W.J. (Marijke, GW)2Microsoft Office Word@X2t@:@:.o՜.+,D՜.+,< hp  University of TwenteC rBIJLAGE B2 Opleidingsspecifieke bijlage van de Onderwijs- en Examenregeling voor de Bacheloropleiding PsychologierBIJLAGE B2 Opleidingsspecifieke bijlage van de Onderwijs- en Examenregeling voor de Bacheloropleiding Psychologie TitleTitel 8@ _PID_HLINKSAdT !http://utwente.sona-systems.com/k9 'http://www.utwente.nl/psy/afstudeerweb!http://www.utwente.nl/majorminorhttp://www.utwente.nl/psy?l'http://www.psy.utwente.nl/afstudeerweb  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghijklmnopqrstuvwxyz{|}~      !"#$%&'()*+,-./013456789;<=>?@AFRoot Entry F5OUHData F<1TableWordDocument4SummaryInformation(2DocumentSummaryInformation8:CompObjr  F Microsoft Word 97-2003 Document MSWordDocWord.Document.89q